Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FARMERS BUSINESS SCALE RELATION WITH PRODUCT DIFFERENTIATION IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79659" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FARMERS BUSINESS SCALE RELATION WITH PRODUCT DIFFERENTIATION IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Two step cluster analysis was method for clustering the data, aiming to identify clusters, within examined farms, differing from the others in level of Product Differentiation and to proof, whether there is a significant relation within level of Product Differentiation, Scale of Business and Production Process and Conditions of examined farms. Primarily, data are clustered by Business Scale, then by Pure Effectiveness and then, finally, by all variables. There was defined Product Differentiation in a simple way, as capability to reach higher profitability then other competitors in the same industry/conditions, without external support/subsidies. Product Differentiation validates ability to valorize product, i.e. to sell for higher price per physical unit, then competitor. It is not primarily focused inside production process effectiveness. There was developed unique performance indicator within this research, named Pure Effectiveness, aiming to evaluate Product Differentiation, i.e. effectiveness of

  • Název v anglickém jazyce

    FARMERS BUSINESS SCALE RELATION WITH PRODUCT DIFFERENTIATION IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    Two step cluster analysis was method for clustering the data, aiming to identify clusters, within examined farms, differing from the others in level of Product Differentiation and to proof, whether there is a significant relation within level of Product Differentiation, Scale of Business and Production Process and Conditions of examined farms. Primarily, data are clustered by Business Scale, then by Pure Effectiveness and then, finally, by all variables. There was defined Product Differentiation in a simple way, as capability to reach higher profitability then other competitors in the same industry/conditions, without external support/subsidies. Product Differentiation validates ability to valorize product, i.e. to sell for higher price per physical unit, then competitor. It is not primarily focused inside production process effectiveness. There was developed unique performance indicator within this research, named Pure Effectiveness, aiming to evaluate Product Differentiation, i.e. effectiveness of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES XXVIII. BUSINESS SCALE IN RELATION TO ECONOMICS PROCEEDINGS of the 28th International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-213-2973-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    2464-4781

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    75-82

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    18. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku