Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONSUMER PREFERENCES AND TRENDS IN THE PURCHASE OF SELECTED COMMODITIES OF PLANT AND ANIMAL PRODUCTION IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A82108" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:82108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CONSUMER PREFERENCES AND TRENDS IN THE PURCHASE OF SELECTED COMMODITIES OF PLANT AND ANIMAL PRODUCTION IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The global economy has been changing dynamically in recent decades. The structure of the national economy of the Czech Republic underwent major changes in the period of transformation in the 1990s and the structure of the agri-food complex also underwent a radical transformation. EU accession also played an important role. These facts have brought many challenges. In the area of food sales, the range of the offer of all products was expanded and their imports also increased significantly. In the last decade on the Czech market we can meet new forms of vending sales. Consumer interest in Czech production has increased strongly, especially in the area of fresh food, which has become a trend. Thus, in many cases, local production becomes a competitive advantage for the producer. The trend of recent years, however, is the preference of local production, whether national or local.

  • Název v anglickém jazyce

    CONSUMER PREFERENCES AND TRENDS IN THE PURCHASE OF SELECTED COMMODITIES OF PLANT AND ANIMAL PRODUCTION IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The global economy has been changing dynamically in recent decades. The structure of the national economy of the Czech Republic underwent major changes in the period of transformation in the 1990s and the structure of the agri-food complex also underwent a radical transformation. EU accession also played an important role. These facts have brought many challenges. In the area of food sales, the range of the offer of all products was expanded and their imports also increased significantly. In the last decade on the Czech market we can meet new forms of vending sales. Consumer interest in Czech production has increased strongly, especially in the area of fresh food, which has become a trend. Thus, in many cases, local production becomes a competitive advantage for the producer. The trend of recent years, however, is the preference of local production, whether national or local.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    40101 - Agriculture

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS - of the 29th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXIX. Trends and Challenges of Agrarian Sector

  • ISBN

    978-80-213-3041-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    49-57

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku