Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POSITION OF MARKETING TRADE SUBSYSTEM AND ITS FUNCTIONS IN ORGANIZATIONAL SYSTEMS WITH TANGIBLE, MIXED, INTANGIBLE AND AGRICULTURAL PRODUCTION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A83592" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:83592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/dl/88730?lang=en" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/dl/88730?lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    POSITION OF MARKETING TRADE SUBSYSTEM AND ITS FUNCTIONS IN ORGANIZATIONAL SYSTEMS WITH TANGIBLE, MIXED, INTANGIBLE AND AGRICULTURAL PRODUCTION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the position of the Marketing Trade Subsystem (MTS) and its functions in the organizational system (OS). The term OS represents the systemic concept of enterprises with tangible, intangible and mixed production. The OS is defined by elements (tangible, human and mixed) and links (tangible energetic, informational and mixed). Through these elements and links, it is possible to define subsystems of the 1st order, by increasing the distinguishing level also subsystems of higher orders. The MTS is defined by human elements and mixed links. It is one of the important supporting subsystems. Its task is to increase the business success of the company. The systemic approach is consistently applied in the research. The conclusions are confirmed by the evaluation of a questionnaire survey involving 561 managers. Then two sets have been created for this research. The first set represents all 561 managers of tangible, mixed and intangible production enterprises, the second include

  • Název v anglickém jazyce

    POSITION OF MARKETING TRADE SUBSYSTEM AND ITS FUNCTIONS IN ORGANIZATIONAL SYSTEMS WITH TANGIBLE, MIXED, INTANGIBLE AND AGRICULTURAL PRODUCTION

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the position of the Marketing Trade Subsystem (MTS) and its functions in the organizational system (OS). The term OS represents the systemic concept of enterprises with tangible, intangible and mixed production. The OS is defined by elements (tangible, human and mixed) and links (tangible energetic, informational and mixed). Through these elements and links, it is possible to define subsystems of the 1st order, by increasing the distinguishing level also subsystems of higher orders. The MTS is defined by human elements and mixed links. It is one of the important supporting subsystems. Its task is to increase the business success of the company. The systemic approach is consistently applied in the research. The conclusions are confirmed by the evaluation of a questionnaire survey involving 561 managers. Then two sets have been created for this research. The first set represents all 561 managers of tangible, mixed and intangible production enterprises, the second include

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS - of the 29th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXIX. Trends and Challenges of Agrarian Sector

  • ISBN

    978-80-213-3041-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    393-402

  • Název nakladatele

    Czech Univerzity of Life Sciences

  • Místo vydání

    Prague, Czech republic

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    16. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku