Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility and Social Media: Comparison between Developing and Developed Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84224" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/12/13/5255" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/12/13/5255</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su12135255" target="_blank" >10.3390/su12135255</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility and Social Media: Comparison between Developing and Developed Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media allow companies to engage with their interest groups, thus enabling them to solidify corporate social responsibility (CSR) policies. The concept of CSR is now well-established for companies in Western countries, and CSR is becoming an increasingly popular topic in developing countries. This study investigated differences in the perception of the term CSR on Instagram between developing and developed countries. We analysed 113628 Instagram messages from 38590 unique users worldwide. The data were recorded between 19 November 2017 and 11 December 2018. In both developed and developing countries, charity and social good were common features. On the contrary, a difference was identified in the area of sustainability, which is an important part of communication in developed countries, and the area of education, which is an important part of communication in developing countries. Community analysis revealed four dominant communities in developed countries: (1) philanthropic responsibility, (2)

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility and Social Media: Comparison between Developing and Developed Countries

  • Popis výsledku anglicky

    Social media allow companies to engage with their interest groups, thus enabling them to solidify corporate social responsibility (CSR) policies. The concept of CSR is now well-established for companies in Western countries, and CSR is becoming an increasingly popular topic in developing countries. This study investigated differences in the perception of the term CSR on Instagram between developing and developed countries. We analysed 113628 Instagram messages from 38590 unique users worldwide. The data were recorded between 19 November 2017 and 11 December 2018. In both developed and developing countries, charity and social good were common features. On the contrary, a difference was identified in the area of sustainability, which is an important part of communication in developed countries, and the area of education, which is an important part of communication in developing countries. Community analysis revealed four dominant communities in developed countries: (1) philanthropic responsibility, (2)

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

    2071-1050

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    0-0

  • Kód UT WoS článku

    000550132100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85088041237