Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CZECH FOOD RETAIL PRICES ANALYSIS (WITHIN THE EU MARKET)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84625" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84625 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/dl/88730?lang=en" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/dl/88730?lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CZECH FOOD RETAIL PRICES ANALYSIS (WITHIN THE EU MARKET)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The proposed paper is focused on Czech food price analyses at the level of individual retail chains operating in the Czech Republic. The main aim of the article is to specify the development of prices of selected food items within a ten-year period approximately. The idea is to examine the position of selected retail chains within the Czech food market and to identify price changes at the level of individual food items and selected food baskets. The food price development is also analysed and discussed with respect to global and EU food price development. The food price analyses are conducted through a unique data collection process. The authors of this paper have been collecting food price data in individual retail chains operating in the Czech Republic for last ten years. Individual retail chains examined include: Kaufland, Albert, Penny Market, Tesco, Lidl and Billa. More than twenty food items investigated are e.g. potatoes, rice, bananas, sugar, sunflower oil, flour, bread, yoghurt, ed

  • Název v anglickém jazyce

    CZECH FOOD RETAIL PRICES ANALYSIS (WITHIN THE EU MARKET)

  • Popis výsledku anglicky

    The proposed paper is focused on Czech food price analyses at the level of individual retail chains operating in the Czech Republic. The main aim of the article is to specify the development of prices of selected food items within a ten-year period approximately. The idea is to examine the position of selected retail chains within the Czech food market and to identify price changes at the level of individual food items and selected food baskets. The food price development is also analysed and discussed with respect to global and EU food price development. The food price analyses are conducted through a unique data collection process. The authors of this paper have been collecting food price data in individual retail chains operating in the Czech Republic for last ten years. Individual retail chains examined include: Kaufland, Albert, Penny Market, Tesco, Lidl and Billa. More than twenty food items investigated are e.g. potatoes, rice, bananas, sugar, sunflower oil, flour, bread, yoghurt, ed

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS - of the 29th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXIX. Trends and Challenges of Agrarian Sector

  • ISBN

    978-80-213-3041-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    347-356

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences, Prague Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    CZU Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague, Facul

  • Datum konání akce

    16. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku