Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMMUNICATION IN EDUCATION IN MULTICULTURAL SETTINGS: PROPOSAL OF A NEW METHOD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A89240" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:89240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.pef.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html" target="_blank" >https://erie.pef.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMMUNICATION IN EDUCATION IN MULTICULTURAL SETTINGS: PROPOSAL OF A NEW METHOD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to introduce a new method, which can help to investigate the contents and processes of intercultural communication in an attempt to deepen the effect of education of intercultural students. The process of teaching is accomplished by the communication of a teacher and a student. The teaching facilitates the learning of a student if the teacher and the student understand one another. However, misunderstandings happen easily, because the subjectivity of words denotation is supposed to be much higher than by the students from the same culture. The sorting experiment is a method, which was originally designed to study the meanings of words. Authors suggest it as a possible mean of studying understandings of words in a multicultural setting, in order to prevent and clear misunderstandings. The outcomes from a pilot done with respondents from two different cultural and language settings are provided to show the feasibility of the method and its possible contributions to t

  • Název v anglickém jazyce

    COMMUNICATION IN EDUCATION IN MULTICULTURAL SETTINGS: PROPOSAL OF A NEW METHOD

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to introduce a new method, which can help to investigate the contents and processes of intercultural communication in an attempt to deepen the effect of education of intercultural students. The process of teaching is accomplished by the communication of a teacher and a student. The teaching facilitates the learning of a student if the teacher and the student understand one another. However, misunderstandings happen easily, because the subjectivity of words denotation is supposed to be much higher than by the students from the same culture. The sorting experiment is a method, which was originally designed to study the meanings of words. Authors suggest it as a possible mean of studying understandings of words in a multicultural setting, in order to prevent and clear misunderstandings. The outcomes from a pilot done with respondents from two different cultural and language settings are provided to show the feasibility of the method and its possible contributions to t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2021

  • ISBN

    978-80-213-3108-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    57-64

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    3. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku