Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of Knowledge via Fuzzy Knowledge Unit in a Case of the ERP Systems Upgrade

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A89427" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:89427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.3103%2FS0146411620060061" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.3103%2FS0146411620060061</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3103/S0146411620060061" target="_blank" >10.3103/S0146411620060061</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of Knowledge via Fuzzy Knowledge Unit in a Case of the ERP Systems Upgrade

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is addressed to knowledge modelling and formalization using a fuzzified knowledge unit. The work is based on the system approach to the definition of knowledge units, on the procedural form of knowledge. Fuzzification of knowledge units draws innovation potential from knowledge units with fuzzy linguistic variables and Mamdani fuzzy inference system. Fuzzy knowledge units arise as a join the best properties of the given approaches. The core is the knowledge unit itself comprising the description of a problem and its solution. The typical knowledge unit consists of four elements: X as problem situation, Y as elementary problem, Z as goal of elementary problem solving and Q as solution of elementary problem. A last element of a knowledge unit Q is fuzzified by fuzzy linguistic variable. Steps of fuzzification process are described in the case study Process customization. The discussion unifies the findings from the chapters with results of the case study.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of Knowledge via Fuzzy Knowledge Unit in a Case of the ERP Systems Upgrade

  • Popis výsledku anglicky

    This article is addressed to knowledge modelling and formalization using a fuzzified knowledge unit. The work is based on the system approach to the definition of knowledge units, on the procedural form of knowledge. Fuzzification of knowledge units draws innovation potential from knowledge units with fuzzy linguistic variables and Mamdani fuzzy inference system. Fuzzy knowledge units arise as a join the best properties of the given approaches. The core is the knowledge unit itself comprising the description of a problem and its solution. The typical knowledge unit consists of four elements: X as problem situation, Y as elementary problem, Z as goal of elementary problem solving and Q as solution of elementary problem. A last element of a knowledge unit Q is fuzzified by fuzzy linguistic variable. Steps of fuzzification process are described in the case study Process customization. The discussion unifies the findings from the chapters with results of the case study.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Automatic Control and Computer Sciences

  • ISSN

    0146-4116

  • e-ISSN

    1558-108X

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    529-540

  • Kód UT WoS článku

    000607870400006

  • EID výsledku v databázi Scopus