Cukr na Twitteru? Analýza využívání sociální sítě Twitter evropskými cukrovarnickými společnostmi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A89596" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:89596 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cukr-listy.cz/on_line/2021/PDF/268-271.pdf" target="_blank" >http://www.cukr-listy.cz/on_line/2021/PDF/268-271.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cukr na Twitteru? Analýza využívání sociální sítě Twitter evropskými cukrovarnickými společnostmi
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá tím, zdali a jak cukrovarnické společnosti využívají sociální síť Twitter. Zkoumáno bylo třicet devět členů Evropské asociace výrobců cukru - CEFS. Analýza odhalila, že pouze sedm členů má vytvořený účet na Twitteru. Patří mezi ně i úspěšní producenti jako francouzský Tereos nebo britský British Sugar, který byl na Twitteru jako první. Poslední se připojila nizozemská Cosun Beet Company. Nejaktivnější co do počtu napsaných tweetů za týden je španělská Azucarera. Nejméně na twitterový účet přispívá francouzská Cristal Union. Twitter společnosti Tereos má největší počet sledovatelů. Naopak minimální zájem ze strany uživatelů této sociální sítě je o Cosun Beet Company. Z mraků nejvíce frekventovaných slov dvou nejsledovanějších účtů vyplynulo, že Tereos i British Sugar často tweetují o cukru nebo cukrové řepě. Tereos ovšem klade důraz také na spolupráci a kampaň, zatímco British Sugar se aktivně připojuje k iniciativám na podporu britského cukru a potravinářských výrobků obecně.
Název v anglickém jazyce
Sugar on Twitter? Analysis of use of Twitter by european sugar companies
Popis výsledku anglicky
The article looks at whether and how sugar companies use Twitter. Thirty-nine members of the European Association of Sugar Manufacturers - CEFS were examined. The analysis revealed that only seven members have a Twitter account. These include successful producers such as Frances Tereos or the UK British Sugar that was the first to join Twitter. The Dutch Cosun Beet Company was the last to join. The most active in terms of the number of tweets sent per week is Spains Azucarera. The French Cristal Union contributes the least to their account. Tereos Twitter has the largest number of followers. On the other hand, Cosun Beet Company has minimum number of followers. Word clouds of the most frequently used words in the two most-followed Twitter accounts showed that both Tereos and British Sugar often tweeted about sugar or sugar beet. However, Tereos also emphasizes collaboration and campaigning, while British Sugar is actively involved in initiatives to promote British sugar and food products in general.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Listy cukrovarnické a řepařské
ISSN
1210-3306
e-ISSN
1210-3306
Svazek periodika
137
Číslo periodika v rámci svazku
7-8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
268-271
Kód UT WoS článku
000684075100010
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85116481180