Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Economic aspects of financial literacy in the context of sustainable management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A91232" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:91232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://te.sfedu.ru/en/journals/2022/191-no-2/2792-economic-aspects-of-financial-literacy-in-the-context-of-sustainable-management.html" target="_blank" >https://te.sfedu.ru/en/journals/2022/191-no-2/2792-economic-aspects-of-financial-literacy-in-the-context-of-sustainable-management.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18522/2073-6606-2022-20-2-147-159" target="_blank" >10.18522/2073-6606-2022-20-2-147-159</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Economic aspects of financial literacy in the context of sustainable management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on financial literacy in the context of teaching sustainable management to young people (e.g. increasing the engagement of youth in fostering the United Nations Sustainable Development Goals, represented by the university students. The main aim of this paper was to evaluate the attitudes of young people to the management of funds and obtaining the knowledge required for using financial tools and instruments. When it comes to shaping up the sustainable behavior of individuals, financial literacy is gaining a special importance in in this process. The questionnaire survey was used as a tool for collecting the primary data used for feeding the empirical model used in this research. A sample of 1,437 randomly selected respondents took part in our own questionnaire survey prepared and carried out by the research team. Participants of the survey were young people represented by the students of the three selected random universities from the Czech Republic. First, the area of the overvi

  • Název v anglickém jazyce

    Economic aspects of financial literacy in the context of sustainable management

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on financial literacy in the context of teaching sustainable management to young people (e.g. increasing the engagement of youth in fostering the United Nations Sustainable Development Goals, represented by the university students. The main aim of this paper was to evaluate the attitudes of young people to the management of funds and obtaining the knowledge required for using financial tools and instruments. When it comes to shaping up the sustainable behavior of individuals, financial literacy is gaining a special importance in in this process. The questionnaire survey was used as a tool for collecting the primary data used for feeding the empirical model used in this research. A sample of 1,437 randomly selected respondents took part in our own questionnaire survey prepared and carried out by the research team. Participants of the survey were young people represented by the students of the three selected random universities from the Czech Republic. First, the area of the overvi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TERRA ECONOMICUS

  • ISSN

    2073-6606

  • e-ISSN

    2073-6606

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    147-159

  • Kód UT WoS článku

    000818563100008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85133308449