Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does Poland's agri-food industry gain comparative advantage in trade with non-EU countries? Evidence from the transatlantic market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92170" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92170 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0274692" target="_blank" >https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0274692</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0274692" target="_blank" >10.1371/journal.pone.0274692</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does Poland's agri-food industry gain comparative advantage in trade with non-EU countries? Evidence from the transatlantic market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Accession of Poland to the European Single Market generated trade creation and diversion effects, which in turn resulted in a high degree of concentration of the Polish foreign trade in agri food products with other EU countries. On the one hand, a high share of export to the markets of countries with a stable market economy is a confirmation of the Polish agri food sector s capacity to compete on the foreign markets. On the other hand, when considering limited capability to increase food demand in the EU it provides grounds for the assumption that further export expansion to a considerable extent will depend on the potential expansion of sale to non EU markets. In this context significant issues include diversification of target markets and search for prospective markets outside the EU, while they also determine directions of an advantageous export specialization. In the period up to 2021 the USA was the fourth non EU export partner of Poland in the agri food sector after the United Kingdom, Ukraine

  • Název v anglickém jazyce

    Does Poland's agri-food industry gain comparative advantage in trade with non-EU countries? Evidence from the transatlantic market

  • Popis výsledku anglicky

    Accession of Poland to the European Single Market generated trade creation and diversion effects, which in turn resulted in a high degree of concentration of the Polish foreign trade in agri food products with other EU countries. On the one hand, a high share of export to the markets of countries with a stable market economy is a confirmation of the Polish agri food sector s capacity to compete on the foreign markets. On the other hand, when considering limited capability to increase food demand in the EU it provides grounds for the assumption that further export expansion to a considerable extent will depend on the potential expansion of sale to non EU markets. In this context significant issues include diversification of target markets and search for prospective markets outside the EU, while they also determine directions of an advantageous export specialization. In the period up to 2021 the USA was the fourth non EU export partner of Poland in the agri food sector after the United Kingdom, Ukraine

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PLoS One

  • ISSN

    1932-6203

  • e-ISSN

    1932-6203

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    1-32

  • Kód UT WoS článku

    000952242900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85138456262