Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stability and Sustainability of Marketing Variables Respecting the Green Deal Concept

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A92516" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:92516 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stability and Sustainability of Marketing Variables Respecting the Green Deal Concept

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Green Deal brings the need to implement production processes in a more progressive and, above all, sustainable way, with the dominant use of renewable resources minimizing the carbon footprint. These efforts are opposed by current societal problems, not closing the Covid pandemic and the war in Europe. In this challenging situation, for many companies, a necessary condition for economic sustainability is a non-declining market share, a sufficient need for non-declining revenues with a medium-term fixation of average variable costs. Fulfilling these conditions means finding a formal expression of the stability of microeconomic variables for their possibility of targeted regulation. For this reason, the article aims to propose a procedure for formalized management of the stability of yield quantities and market share quantities. For the possibility of methodological repetition, the procedure is applied to the case study of the largest producer of original jewelry with Czech garnets.

  • Název v anglickém jazyce

    Stability and Sustainability of Marketing Variables Respecting the Green Deal Concept

  • Popis výsledku anglicky

    The Green Deal brings the need to implement production processes in a more progressive and, above all, sustainable way, with the dominant use of renewable resources minimizing the carbon footprint. These efforts are opposed by current societal problems, not closing the Covid pandemic and the war in Europe. In this challenging situation, for many companies, a necessary condition for economic sustainability is a non-declining market share, a sufficient need for non-declining revenues with a medium-term fixation of average variable costs. Fulfilling these conditions means finding a formal expression of the stability of microeconomic variables for their possibility of targeted regulation. For this reason, the article aims to propose a procedure for formalized management of the stability of yield quantities and market share quantities. For the possibility of methodological repetition, the procedure is applied to the case study of the largest producer of original jewelry with Czech garnets.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian perspectives XXXI. Green Deal – Future Perspectives

  • ISBN

    978-80-213-3211-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    1213-7960

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    334-344

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague 6

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    14. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku