Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formation of digital competences of lecturers and future teachers at a regional university

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F23%3A96632" target="_blank" >RIV/60460709:41110/23:96632 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.33543/q.2023.13" target="_blank" >https://doi.org/10.33543/q.2023.13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/q.2023.13" target="_blank" >10.33543/q.2023.13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Formation of digital competences of lecturers and future teachers at a regional university

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study examines the digital competence of lecturers at the regional level in Kazakhstan, focusing on the Higher School of Natural Sciences at Zhetysu University. A questionnaire was disseminated to 20 lecturers and 100 students to assess their attitudes, skills, and use of ICT in teaching. The results indicate that while most lecturers consider ICT competence important, their self-assessment is average, with varying levels of competence across basic, technological, and practical aspects. Students generally perceive ICT as enhancing the educational process, however, improvements are needed in utilizing ICT for creativity and critical thinking. The study highlights the need for lecturer training and the effective integration of ICT in higher education

  • Název v anglickém jazyce

    Formation of digital competences of lecturers and future teachers at a regional university

  • Popis výsledku anglicky

    The study examines the digital competence of lecturers at the regional level in Kazakhstan, focusing on the Higher School of Natural Sciences at Zhetysu University. A questionnaire was disseminated to 20 lecturers and 100 students to assess their attitudes, skills, and use of ICT in teaching. The results indicate that while most lecturers consider ICT competence important, their self-assessment is average, with varying levels of competence across basic, technological, and practical aspects. Students generally perceive ICT as enhancing the educational process, however, improvements are needed in utilizing ICT for creativity and critical thinking. The study highlights the need for lecturer training and the effective integration of ICT in higher education

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2023. Reviewed Proceedings of the Interdisciplinary Scientific International Conference for PhD. students and assistants.

  • ISBN

    978-80-87952-38-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1278

  • Strana od-do

    981-990

  • Název nakladatele

    MAGNANIMITAS

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku