Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Survey on public perception of GMOs - Comparison between Czech and German respondents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F03%3A00005129" target="_blank" >RIV/60460709:41210/03:00005129 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:_____/03:00005129

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Survey on public perception of GMOs - Comparison between Czech and German respondents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 2001 proběhlo dotazníkové šetření, jehož cílem bylo prozkoumat postoj českého spotřebitele a porovnat jej v mezinárodním měřítku - v tomto případě se spotřebitelem německým. Výzkum veřejného mínění zahrnuje vzorek 400 respondentů - studentů vysokých škol a univerzit - rovnoměrně rozdělených dle národnosti, pohlaví a vzdělání (samostatnou skupinu tvoří studenti agroekonomického a lékařského zaměření). Hlavními centry výzkumu se stali Praha a Berlín. K vyhodnocení získaných dat byl použit statistický software SAS (exploratorní analýza, dvouvýběrový t-test, analýza rozptylu apod.). Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit postoj spotřebitele ke geneticky modifikovaným organismům (GMO). Klíčová otázka je tedy: "Jste zastáncem či odpůrcem GMO?". K této otázce se váží další, kterými se zjišťovala informovanost spotřebitele, působení informačních zdrojů, zájem a názor spotřebitele i jeho preference. Z těchto preferencí bylo možné usuzovat na určité závěry a opatření pro produkty získan

  • Název v anglickém jazyce

    Survey on public perception of GMOs - Comparison between Czech and German respondents

  • Popis výsledku anglicky

    V roce 2001 proběhlo dotazníkové šetření, jehož cílem bylo prozkoumat postoj českého spotřebitele a porovnat jej v mezinárodním měřítku - v tomto případě se spotřebitelem německým. Výzkum veřejného mínění zahrnuje vzorek 400 respondentů - studentů vysokých škol a univerzit - rovnoměrně rozdělených dle národnosti, pohlaví a vzdělání (samostatnou skupinu tvoří studenti agroekonomického a lékařského zaměření). Hlavními centry výzkumu se stali Praha a Berlín. K vyhodnocení získaných dat byl použit statistický software SAS (exploratorní analýza, dvouvýběrový t-test, analýza rozptylu apod.). Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit postoj spotřebitele ke geneticky modifikovaným organismům (GMO). Klíčová otázka je tedy: "Jste zastáncem či odpůrcem GMO?". K této otázce se váží další, kterými se zjišťovala informovanost spotřebitele, působení informačních zdrojů, zájem a názor spotřebitele i jeho preference. Z těchto preferencí bylo možné usuzovat na určité závěry a opatření pro produkty získan

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GE - Šlechtění rostlin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QD1360" target="_blank" >QD1360: Metody hodnocení účinnosti produktů transgenů geneticky modifikovaných organismů v ochraně rostlin a posuzování rizik při jejich zavádění</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník - Sub-Regional Meeting on Biosafety Framework

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    33-35

  • Název nakladatele

    MŽP ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    24. 4. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku