Problematika využití biopaliv pro aplikace ve vznětových motorech a jejich emisní analýza
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A30460" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:30460 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41310/09:30460
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika využití biopaliv pro aplikace ve vznětových motorech a jejich emisní analýza
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje řešení pohonu vznětových motorů palivy na bázi rostlinných olejů (MEŘO, řepkový olej) jako alternativy za standardní motorovou naftu. Zabývá se vlastnostmi zmíněných biopaliv a jejich možného uplatnění pro aplikace ve spalovacích motorechs ohledem na konstrukční úpravy palivového ústrojí či spalovacího prostoru. V neposlední řadě upozorňuje na možný negativní vliv na provozuschopnost stroje a možnosti snížení negativních účinků. Experimentální část analyzuje produkci emisí a spotřeby paliva ve srovnání s motorovu naftou pomocí počítačové simulace motorového zkušebního cyklu (NRTC Non-Road Transient cycle) sloužící k homologaci nesilničních vozidel.
Název v anglickém jazyce
Problems of biofuels usage in applications for diesel engines and their emission analysis
Popis výsledku anglicky
The article describes diesel engines drive design solved by a support of plant oil-based fuels (RME, rape oil). It provides alternative instead of standard engine diesel fuel. Properties of above mentioned bio-fuels are listed in the article and their possible use in combustion engines applications and it takes into account a design modification of fuel set or combustion chamber. Last but not least it pays an attention to possible negative impact on machine service ability and possibilities of these impacts? decreasing. The experimental part of paper analyses an emission production and fuel consumption in comparison with diesel engine fuel by computer simulation of engine testing cycle. (NRTC, Non-Road Transient cycle) that serves to off-road vehicleshomologation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20193" target="_blank" >OC 193: Metody hodnocení a multidisciplinární ocenění vlivů dopravy na trvale udržitelné životní prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jemná mechanika a optika
ISSN
0447-6441
e-ISSN
—
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—