Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika využití biopaliv pro aplikace ve vznětových motorech a jejich emisní analýza

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A30460" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:30460 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41310/09:30460

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika využití biopaliv pro aplikace ve vznětových motorech a jejich emisní analýza

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje řešení pohonu vznětových motorů palivy na bázi rostlinných olejů (MEŘO, řepkový olej) jako alternativy za standardní motorovou naftu. Zabývá se vlastnostmi zmíněných biopaliv a jejich možného uplatnění pro aplikace ve spalovacích motorechs ohledem na konstrukční úpravy palivového ústrojí či spalovacího prostoru. V neposlední řadě upozorňuje na možný negativní vliv na provozuschopnost stroje a možnosti snížení negativních účinků. Experimentální část analyzuje produkci emisí a spotřeby paliva ve srovnání s motorovu naftou pomocí počítačové simulace motorového zkušebního cyklu (NRTC Non-Road Transient cycle) sloužící k homologaci nesilničních vozidel.

  • Název v anglickém jazyce

    Problems of biofuels usage in applications for diesel engines and their emission analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes diesel engines drive design solved by a support of plant oil-based fuels (RME, rape oil). It provides alternative instead of standard engine diesel fuel. Properties of above mentioned bio-fuels are listed in the article and their possible use in combustion engines applications and it takes into account a design modification of fuel set or combustion chamber. Last but not least it pays an attention to possible negative impact on machine service ability and possibilities of these impacts? decreasing. The experimental part of paper analyses an emission production and fuel consumption in comparison with diesel engine fuel by computer simulation of engine testing cycle. (NRTC, Non-Road Transient cycle) that serves to off-road vehicleshomologation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OC%20193" target="_blank" >OC 193: Metody hodnocení a multidisciplinární ocenění vlivů dopravy na trvale udržitelné životní prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jemná mechanika a optika

  • ISSN

    0447-6441

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus