Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adding biobutanol to diesel fuel and impact on fuel blend parametres

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F15%3A69531" target="_blank" >RIV/60460709:41210/15:69531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Adding biobutanol to diesel fuel and impact on fuel blend parametres

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the main arguments for the use of biofuels is environmental reason. Biofuels release significantly lower quantities of greenhouse gases (GHG) during the combustion opposed to conventional fossil fuels. Fatty acid methyl esters are commercially blended with diesel and bioethanol with gasoline. Biobutanol and bioethanol are using the same sources. Biobutanol can be used as a biofuel in internal combustion engines in the same manner as bioethanol. Application of biobutanol in diesel is rather marginal, but is definitely preferable in diesel engines in comparison with bioethanol. There are plenty of options to use biobutanol in diesel engines. The simplest are blends with diesel. Number of parameters can used to compare biobutanol with standard diesel. Fuel parameters are changing with the amount of butanol added. Maximum amount of butanol in diesel in order to prevent negative effects was assessed.

  • Název v anglickém jazyce

    Adding biobutanol to diesel fuel and impact on fuel blend parametres

  • Popis výsledku anglicky

    One of the main arguments for the use of biofuels is environmental reason. Biofuels release significantly lower quantities of greenhouse gases (GHG) during the combustion opposed to conventional fossil fuels. Fatty acid methyl esters are commercially blended with diesel and bioethanol with gasoline. Biobutanol and bioethanol are using the same sources. Biobutanol can be used as a biofuel in internal combustion engines in the same manner as bioethanol. Application of biobutanol in diesel is rather marginal, but is definitely preferable in diesel engines in comparison with bioethanol. There are plenty of options to use biobutanol in diesel engines. The simplest are blends with diesel. Number of parameters can used to compare biobutanol with standard diesel. Fuel parameters are changing with the amount of butanol added. Maximum amount of butanol in diesel in order to prevent negative effects was assessed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1227-1233

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus