Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Progress in tire rating based on soil compaction potential

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F09%3A28997" target="_blank" >RIV/60460709:41310/09:28997 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13420/09:00005410

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Progress in tire rating based on soil compaction potential

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The general trend in soil protection is to reduce the detrimental soil compaction by loaded wheels of power and transport equipment. This paper reports on the progress in research of soil compaction risk assessment by means of Compaction Capacity (CC) tire rating originally introduced as compaction number (CN) rating [Grecˇenko A. Tire load rating to reduce soil compaction. J Terramech 2003;40:97?115]. The CC rating evaluates soil dry density along a vertical column 20?50 cm below the ground surface. The unique feature of the CC approach is that it converts laboratory compaction measurements directly to soil compaction profiles under evaluated tires without touching the stresses in the ground. The laboratory soil compaction is done with round pressureplate and similarly the tire contact area is represented by a virtual plate loaded by the same mean contact pressure. This paper describes laboratory testing procedures with fundamentals of data conversion and gives examples of CC rating

  • Název v anglickém jazyce

    Progress in tire rating based on soil compaction potential

  • Popis výsledku anglicky

    The general trend in soil protection is to reduce the detrimental soil compaction by loaded wheels of power and transport equipment. This paper reports on the progress in research of soil compaction risk assessment by means of Compaction Capacity (CC) tire rating originally introduced as compaction number (CN) rating [Grecˇenko A. Tire load rating to reduce soil compaction. J Terramech 2003;40:97?115]. The CC rating evaluates soil dry density along a vertical column 20?50 cm below the ground surface. The unique feature of the CC approach is that it converts laboratory compaction measurements directly to soil compaction profiles under evaluated tires without touching the stresses in the ground. The laboratory soil compaction is done with round pressureplate and similarly the tire contact area is represented by a virtual plate loaded by the same mean contact pressure. This paper describes laboratory testing procedures with fundamentals of data conversion and gives examples of CC rating

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Terramechanics

  • ISSN

    0022-4898

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus