Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stanovení momentu setrvačnosti motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F11%3A50211" target="_blank" >RIV/60460709:41310/11:50211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stanovení momentu setrvačnosti motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Využití dynamických metod měření provozních parametrů silničních vozidel začíná narůstat vzhledem ke svým malým nárokům na čas a investiční prostředky. Dynamická měření výkonových parametrů motoru jsou zpravidla založena na znalosti momentu setrvačnostirotujících hmot motoru a převodného ústrojí včetně hnacích kol. Získat správný údaj o momentu setrvačnosti však bývá obtížné. Tento příspěvek popisuje nový postup a vztahy pro výpočet momentu setrvačnosti vozidla, který lze dále využít v měření výkonových parametrů, brzdného účinku apod.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of moment of inertia

  • Popis výsledku anglicky

    The use of dynamic methods for measuring operational parameters of road vehicles begins to increase due to its low demands on time and investment funds. Dynamic measurement of engine performance parameters are generally based on knowledge of the rotatingmass moment of inertia of engine and gearing mechanisms including driving wheels. However, it is difficult to obtain an indication of the correct moment of inertia. This paper describes a newly proposed possibility of measurement that is carried on rolltest bed with loose rollers. The result of measurement is the moment of inertia, which can also be used in the measurement of performance parameters, brake performance, etc.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jemná mechanika a optika

  • ISSN

    0447-6441

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    49-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus