SPOTŘEBA PALIVA S PODÍLEM MEŘO U TRAKTOROVÉHO MOTORU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F11%3A50306" target="_blank" >RIV/60460709:41310/11:50306 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00027031:_____/11:2R000180
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SPOTŘEBA PALIVA S PODÍLEM MEŘO U TRAKTOROVÉHO MOTORU
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje jaký vliv má použití metylesteru řepkového oleje (MEŘO) na spotřebu paliva traktorového motoru a to v různých směšovacích poměrech s běžnou motorovou naftou. Voleny byly směšovací poměry od čisté nafty až po čistý MEŘO. K měření byl použit traktor Zetor Forterra 8641, který měl v době měření odpracováno cca 100 hmt. Na vývodový hřídel tohoto traktoru byl připojen mobilní hydraulický dynamometr AW NEB 400 a do palivové soustavy traktoru byl nainstalován průtokoměr paliva. Spotřeba připoužití jednotlivých paliv byla porovnávána nejprve pomocí průběhů jmenovité otáčkové charakteristiky. Dále byl vyhodnocen vážený průměr spotřeby paliva v osmi různých pracovních režimech motoru, které byly zvoleny v souladu s měřícími body testu NRSC. Naměřené výsledky potvrzují pokles maximálních hodnot výkonových parametrů a nárůst měrné spotřeby paliva s vyšším podílem MEŘO v palivu.
Název v anglickém jazyce
THE FUEL COMSUMPTION OF TRACTOR ENGINE WHEN USING FUEL WITH SHARE OF RME
Popis výsledku anglicky
This paper describes the influence of the use of rapeseed methyl ester (RME) at different mix ratios with conventional diesel fuel on the fuel consumption of tractor engine. Mixing ratios were selected from pure diesel to pure rapeseed oil methyl ester.The almost new tractor Zetor Forterra 8641 (100 hours) was used for the measurement. The rear PTO of the tractor was connected to the mobile hydraulic dynamometer AW NEB 400 and the flow meter was installed in the fuel system of the tractor. The fuel consumptions were first compared using the full load characteristic for different fuels. The weighted average fuel consumptions in eight different engine operating points were also evaluated. These points were chosen in accordance with the NRSC test procedure. The results confirm a decrease of performance parameters maximum values and an increase in specific fuel consumption with a higher percentage of RME in the fuel.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mechanizace zemědělství
ISSN
0373-6776
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
74-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—