Large-scale field evaluation of driving performance and ergonomic effects of satellite-based guidance systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F13%3A60559" target="_blank" >RIV/60460709:41310/13:60559 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Large-scale field evaluation of driving performance and ergonomic effects of satellite-based guidance systems
Popis výsledku v původním jazyce
Positive driving performance and ergonomic effects are ascribed to satellite-based automatic guidance systems. The findings showed that driving speeds, turning times and working-width utilisation were in some cases more advantageous with a guidance system, but did not differ statistically significantly. The variations caused by driver, field shape and field margins had a greater influence than the use of guidance systems. Two parameters differed significantly, however. Guidance systems increased the average steering accuracy and delivered a lower heart rate. The study confirmed that guidance systems can deliver positive driving-performance effects and can contribute to driver relief.
Název v anglickém jazyce
Large-scale field evaluation of driving performance and ergonomic effects of satellite-based guidance systems
Popis výsledku anglicky
Positive driving performance and ergonomic effects are ascribed to satellite-based automatic guidance systems. The findings showed that driving speeds, turning times and working-width utilisation were in some cases more advantageous with a guidance system, but did not differ statistically significantly. The variations caused by driver, field shape and field margins had a greater influence than the use of guidance systems. Two parameters differed significantly, however. Guidance systems increased the average steering accuracy and delivered a lower heart rate. The study confirmed that guidance systems can deliver positive driving-performance effects and can contribute to driver relief.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Biosystems Engineering
ISSN
1537-5110
e-ISSN
—
Svazek periodika
116
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
190-197
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—