Impact of biofuels on performance and emission characteristics combustion engine - Zetor 8641 forterra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F13%3A61411" target="_blank" >RIV/60460709:41310/13:61411 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of biofuels on performance and emission characteristics combustion engine - Zetor 8641 forterra
Popis výsledku v původním jazyce
The European Union currently pays great attention to the possibilities of the use of biofuels to power mobile machinery. The main reasons for the promotion of biofuels is the effort of Member States to reduce dependence on oil imports, efforts to reduceemissions from internal combustion engines and also efforts to support agriculture. The best substitute of diesel promote fatty acid methyl ester, namely in the Czech conditions rapeseed methyl ester (RME - Rapeseed Methyl Ester). Requirements for dieselfuel are the norm EN 590 (CSN EN 590, 2010) and prescribes requirements for RME standard EN 14 214 (CSN EN 14 214, 2010). At present, based on the requirements of EU directives made mandatory addition of methyl ester in diesel of a maximum volume fraction of 7 %. This blended fuel complies with EN 590 (CSN EN 590, 2010) and can be used without any modification existing diesel engines. Production of methyl ester of fatty acids is energy intensive and therefore offer, with allowance made
Název v anglickém jazyce
Impact of biofuels on performance and emission characteristics combustion engine - Zetor 8641 forterra
Popis výsledku anglicky
The European Union currently pays great attention to the possibilities of the use of biofuels to power mobile machinery. The main reasons for the promotion of biofuels is the effort of Member States to reduce dependence on oil imports, efforts to reduceemissions from internal combustion engines and also efforts to support agriculture. The best substitute of diesel promote fatty acid methyl ester, namely in the Czech conditions rapeseed methyl ester (RME - Rapeseed Methyl Ester). Requirements for dieselfuel are the norm EN 590 (CSN EN 590, 2010) and prescribes requirements for RME standard EN 14 214 (CSN EN 14 214, 2010). At present, based on the requirements of EU directives made mandatory addition of methyl ester in diesel of a maximum volume fraction of 7 %. This blended fuel complies with EN 590 (CSN EN 590, 2010) and can be used without any modification existing diesel engines. Production of methyl ester of fatty acids is energy intensive and therefore offer, with allowance made
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
5th International Conference on Trends in Agricultural Engineering 2013, TAE 2013
ISBN
978-80-213-2388-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
523-528
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
3. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000345059700101