Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Circular Colouring for Emission Minimalization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F13%3A62333" target="_blank" >RIV/60460709:41310/13:62333 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Circular Colouring for Emission Minimalization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The standard time allocation of classic road junctions in major towns and cities are often the main indicators of the government policy and management strategy in reducing traffic jams with its associated emission production from the traffic flow. In this paper, we apply the circular colouring method of Graph Theory (Vince, 1988; Zhu, 2001),to the emission reduction problem at a traffic road junction. The result of this paper is addressing this problem by optimizing the waiting time interval for two selected models. A traffic road junction is modelled as a finite graph G = (V, E). Each vertex v of G represents a given traffic light. Two vertices v and u are connected with an edge if their corresponding represented traffic flows collide and each time insuch case they are given an overlapping green light time interval.

  • Název v anglickém jazyce

    Circular Colouring for Emission Minimalization

  • Popis výsledku anglicky

    The standard time allocation of classic road junctions in major towns and cities are often the main indicators of the government policy and management strategy in reducing traffic jams with its associated emission production from the traffic flow. In this paper, we apply the circular colouring method of Graph Theory (Vince, 1988; Zhu, 2001),to the emission reduction problem at a traffic road junction. The result of this paper is addressing this problem by optimizing the waiting time interval for two selected models. A traffic road junction is modelled as a finite graph G = (V, E). Each vertex v of G represents a given traffic light. Two vertices v and u are connected with an edge if their corresponding represented traffic flows collide and each time insuch case they are given an overlapping green light time interval.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LD11049" target="_blank" >LD11049: Spotřeba energie dopravou v urbánních a suburbánních územích. (The transport energy consumption in urban and suburban areas)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transactions on Transport Sciences

  • ISSN

    1802-971X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    159-168

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus