Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chování kapoty traktoru z hlediska vibrací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F14%3A63696" target="_blank" >RIV/60460709:41310/14:63696 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Chování kapoty traktoru z hlediska vibrací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Motor je hlavním zdrojem vibrací u traktoru. Vibrace jsou způsobeny spalovacími procesy a nesymetrií v rozložení hmoty rotačních prvků motoru. Vibrace se přenášejí na kapotu traktoru. Cílem práce bylo systematické studium a vyhodnocení vibrací v závislosti na otáčkách motoru v rozmezí 800/2200 ot.min-1. K experimentům byly použity dva typy traktorů Renault 361 a Lamborghini R6. Kapota Renaultu byla z ocelového plechu, kapota Lamborghini byla z vyztuženého plastu. K měření byl použit skenovací laserový vibrometr PSV-400 (Polytec) a piezoelektrický akcelerometr 4500A (Brüel a Kjaer), který sloužil jako referenční akcelerometr. Naměřená data ukázala významné odchylky v chování povrchu kapoty. Ocelový plech se příliš neosvědčil, zatímco vyztužený plast lépe absorboval mechanické vibrace, tedy měl lepší tlumení.

  • Název v anglickém jazyce

    VIBRATIONAL BEHAVIOR OF TRACTOR ENGINE HOOD

  • Popis výsledku anglicky

    The main source of vibration in agricultural tractors is the engine. Engine vibration results from the combustion process itself and the mass asymmetry in engine rotating elements. The vibration is transmitted from the engine to the tractor hood. The objective of this study is to record and analyze the vibration patterns on the hood under different operational engine speeds (800/2200 rpm). Two different wheeled tractors were used for the experiments. The hood of the first tractor was made from steel sheet. The new hood design of the second tractor was made from fiber reinforced plastic material. The following instruments were used: the PSV-400 scanning laser vibrometer (Polytec), and the 4500A piezoelectric accelerometer (Brüel a Kjaer) that served asreference accelerometer. The experimental data showed significant deflection of the hood surface. Vibration analysis between the two types of engine hoods showed that the steel sheet was indeed very stiff, in contrast to the fiber reinfor

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GB - Zemědělské stroje a stavby

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jemná mechanika a optika

  • ISSN

    0447-6441

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    69-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus