Chování kapoty traktoru z hlediska vibrací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F14%3A63696" target="_blank" >RIV/60460709:41310/14:63696 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Chování kapoty traktoru z hlediska vibrací
Popis výsledku v původním jazyce
Motor je hlavním zdrojem vibrací u traktoru. Vibrace jsou způsobeny spalovacími procesy a nesymetrií v rozložení hmoty rotačních prvků motoru. Vibrace se přenášejí na kapotu traktoru. Cílem práce bylo systematické studium a vyhodnocení vibrací v závislosti na otáčkách motoru v rozmezí 800/2200 ot.min-1. K experimentům byly použity dva typy traktorů Renault 361 a Lamborghini R6. Kapota Renaultu byla z ocelového plechu, kapota Lamborghini byla z vyztuženého plastu. K měření byl použit skenovací laserový vibrometr PSV-400 (Polytec) a piezoelektrický akcelerometr 4500A (Brüel a Kjaer), který sloužil jako referenční akcelerometr. Naměřená data ukázala významné odchylky v chování povrchu kapoty. Ocelový plech se příliš neosvědčil, zatímco vyztužený plast lépe absorboval mechanické vibrace, tedy měl lepší tlumení.
Název v anglickém jazyce
VIBRATIONAL BEHAVIOR OF TRACTOR ENGINE HOOD
Popis výsledku anglicky
The main source of vibration in agricultural tractors is the engine. Engine vibration results from the combustion process itself and the mass asymmetry in engine rotating elements. The vibration is transmitted from the engine to the tractor hood. The objective of this study is to record and analyze the vibration patterns on the hood under different operational engine speeds (800/2200 rpm). Two different wheeled tractors were used for the experiments. The hood of the first tractor was made from steel sheet. The new hood design of the second tractor was made from fiber reinforced plastic material. The following instruments were used: the PSV-400 scanning laser vibrometer (Polytec), and the 4500A piezoelectric accelerometer (Brüel a Kjaer) that served asreference accelerometer. The experimental data showed significant deflection of the hood surface. Vibration analysis between the two types of engine hoods showed that the steel sheet was indeed very stiff, in contrast to the fiber reinfor
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jemná mechanika a optika
ISSN
0447-6441
e-ISSN
—
Svazek periodika
59
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
69-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—