Sensitivity analysis of the influence of particle dynamic friction, rolling resistance and volume/shear work ratio on wear loss and friction force using DEM model of dry sand rubber wheel test
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F21%3A84416" target="_blank" >RIV/60460709:41310/21:84416 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X21000013" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X21000013</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.triboint.2021.106853" target="_blank" >10.1016/j.triboint.2021.106853</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sensitivity analysis of the influence of particle dynamic friction, rolling resistance and volume/shear work ratio on wear loss and friction force using DEM model of dry sand rubber wheel test
Popis výsledku v původním jazyce
The discrete element method (DEM) can improve wear model owing to its complexity. In this study, the laboratory results of the dry sand rubber wheel test (DSRWT) wear loss and friction force results at various loads (17 35 57 78 and 100 N) were compared with those modelled by the DEM. The sensitivity of particle parameters (dynamic friction of rubber sand, dynamic friction of sand-steel, and rolling resistance of the particle) was evaluated by variance, regression, and Pareto statistical analyses. The wheel and sample contact stress analyses confirmed that employing the progressive volume/shear work ratio parameter is required during the simulation this parameter increases/decreases the wear intensity of the tested material during the simulation.
Název v anglickém jazyce
Sensitivity analysis of the influence of particle dynamic friction, rolling resistance and volume/shear work ratio on wear loss and friction force using DEM model of dry sand rubber wheel test
Popis výsledku anglicky
The discrete element method (DEM) can improve wear model owing to its complexity. In this study, the laboratory results of the dry sand rubber wheel test (DSRWT) wear loss and friction force results at various loads (17 35 57 78 and 100 N) were compared with those modelled by the DEM. The sensitivity of particle parameters (dynamic friction of rubber sand, dynamic friction of sand-steel, and rolling resistance of the particle) was evaluated by variance, regression, and Pareto statistical analyses. The wheel and sample contact stress analyses confirmed that employing the progressive volume/shear work ratio parameter is required during the simulation this parameter increases/decreases the wear intensity of the tested material during the simulation.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TRIBOLOGY INTERNATIONAL
ISSN
0301-679X
e-ISSN
1879-2464
Svazek periodika
156
Číslo periodika v rámci svazku
duben
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
0-0
Kód UT WoS článku
000618046700003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85099260601