Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Combustion Characteristics of Methanol Fuelled Compression Ignition Engines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F21%3A85526" target="_blank" >RIV/60460709:41310/21:85526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-981-16-1280-0_7" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-981-16-1280-0_7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-16-1280-0_7" target="_blank" >10.1007/978-981-16-1280-0_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Combustion Characteristics of Methanol Fuelled Compression Ignition Engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Concerned with the increasing concentration of greenhouse gases and global dependence on crude oil, researchers worldwide are making efforts to promote alternative fuels. The utilization of alternative fuels can diversify the energy sources and reduce emissions of greenhouse gases. Alcohols have evolved as a popular alternative fuel for internal combustion engines. Methanol, light alcohol, has shown great potential in alleviating the burden of the engine out emissions. A number of scientific studies presented the use of methanol in engines. For utilization in diesel engines, widely accepted methods of methanol induction include port injection and blending with diesel and/or biodiesel. The aim of this chapter is to provide an overview of these methodologies, focusing on the influence of methanol on combustion, when used with diesel like fuels. The effects of different utilization techniques and fuel blends on the cylinder pressure, heat release rate, and exhaust gas temperature are summarized from the

  • Název v anglickém jazyce

    Combustion Characteristics of Methanol Fuelled Compression Ignition Engines

  • Popis výsledku anglicky

    Concerned with the increasing concentration of greenhouse gases and global dependence on crude oil, researchers worldwide are making efforts to promote alternative fuels. The utilization of alternative fuels can diversify the energy sources and reduce emissions of greenhouse gases. Alcohols have evolved as a popular alternative fuel for internal combustion engines. Methanol, light alcohol, has shown great potential in alleviating the burden of the engine out emissions. A number of scientific studies presented the use of methanol in engines. For utilization in diesel engines, widely accepted methods of methanol induction include port injection and blending with diesel and/or biodiesel. The aim of this chapter is to provide an overview of these methodologies, focusing on the influence of methanol on combustion, when used with diesel like fuels. The effects of different utilization techniques and fuel blends on the cylinder pressure, heat release rate, and exhaust gas temperature are summarized from the

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20704 - Energy and fuels

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTAIN19029" target="_blank" >LTAIN19029: Vývoj prototypu motoru na alkoholová paliva</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Methanol – A Sustainable Transport Fuel for CI Engines

  • ISBN

    978-981-16-1279-4

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    173-189

  • Počet stran knihy

    17

  • Název nakladatele

    Springer Nature

  • Místo vydání

    Printforce, Netherlands

  • Kód UT WoS kapitoly