Vývoj lesnického školství ve vztahu k potřebám praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F06%3A19046" target="_blank" >RIV/60460709:41320/06:19046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj lesnického školství ve vztahu k potřebám praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Článek obsahuje historický přehled vývoje lesnického školství v Čechách a srovnává vliv praxe na náplň lesnického školství v minulosti a dnes. Zatímco v minulosti se lesnické školství přizpůsobovalo potřebám praxe, dnes se přizpůsobuje hlavně podmínkám financování školství ze strany státu. Systém financování školství obecně, je založen na přídělu státních prostředků na jednoho studenta. To vede ke snaze o přijímaní co možná největšího počtu studentů, aby školy získaly dostatečné množství finančních prostředků. Vysoké počty přijímaných studentů se projevují sníženou náročností přijímacích zkoušek a sníženou kvalitou výuky. Úspěšnost uchazečů o vysokoškolské studium je v některých případech téměř 100%.
Název v anglickém jazyce
Evolution of forestry Education in Relation to needs of Practice
Popis výsledku anglicky
Forestry education arose at the same time when people started to use forests more intensive. It was especially forest owner and his needs that set the form and content of the education. Nowadays it seems, however, that the way of forestry education doesnot reflect needs of forestry practice. There is also much more forestry schools in comparison to other countries. This article analyses the evolution of forestry education in the Czech Republic using available sources of information and compares it withthe situation today. In 1756 the first document was published which was used as forestry textbook. The first forestry school was established in the Czech Republic in Blatna near Chomutov by Jan Ehrenwert in 1773 and another one in 1823 in Moravia in Dačice by Vincenc Hlava. These schools were used especially for needs of large forest owners. After the establishment of Czechoslovakia the Ministry of Agriculture approved in 1919 the principles of forestry education. The number of schools
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zprávy lesnického výzkumu
ISSN
0322-9688
e-ISSN
—
Svazek periodika
2006
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—