Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj lesnického školství ve vztahu k potřebám praxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F06%3A19046" target="_blank" >RIV/60460709:41320/06:19046 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj lesnického školství ve vztahu k potřebám praxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek obsahuje historický přehled vývoje lesnického školství v Čechách a srovnává vliv praxe na náplň lesnického školství v minulosti a dnes. Zatímco v minulosti se lesnické školství přizpůsobovalo potřebám praxe, dnes se přizpůsobuje hlavně podmínkám financování školství ze strany státu. Systém financování školství obecně, je založen na přídělu státních prostředků na jednoho studenta. To vede ke snaze o přijímaní co možná největšího počtu studentů, aby školy získaly dostatečné množství finančních prostředků. Vysoké počty přijímaných studentů se projevují sníženou náročností přijímacích zkoušek a sníženou kvalitou výuky. Úspěšnost uchazečů o vysokoškolské studium je v některých případech téměř 100%.

  • Název v anglickém jazyce

    Evolution of forestry Education in Relation to needs of Practice

  • Popis výsledku anglicky

    Forestry education arose at the same time when people started to use forests more intensive. It was especially forest owner and his needs that set the form and content of the education. Nowadays it seems, however, that the way of forestry education doesnot reflect needs of forestry practice. There is also much more forestry schools in comparison to other countries. This article analyses the evolution of forestry education in the Czech Republic using available sources of information and compares it withthe situation today. In 1756 the first document was published which was used as forestry textbook. The first forestry school was established in the Czech Republic in Blatna near Chomutov by Jan Ehrenwert in 1773 and another one in 1823 in Moravia in Dačice by Vincenc Hlava. These schools were used especially for needs of large forest owners. After the establishment of Czechoslovakia the Ministry of Agriculture approved in 1919 the principles of forestry education. The number of schools

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zprávy lesnického výzkumu

  • ISSN

    0322-9688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2006

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus