A comparison of changes in landscape structures in model sections of the D1 motorway
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F11%3A48124" target="_blank" >RIV/60460709:41320/11:48124 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41330/11:48124
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A comparison of changes in landscape structures in model sections of the D1 motorway
Popis výsledku v původním jazyce
Článek reviduje proměny krajinné struktury v území ovlivněném výstavbou a provozem dálnice. Lokality byly zvoleny tak, aby jeden modelový úsek byl strategicky situován v blízkosti hlavního města ČR (Prahy) - úsek dálnice D1 11 ? 29 km. Druhý modelový úsek byl vybrán na Vysočině - úsek dálnice D1 75 ? 87 km. Analyzoval se zejména přímý zábor biotopů, změny výměry zemědělsky a lesnicky využívaných pozemků, výstavba či rozšiřování aglomerací a doprovodné komerční infrastruktury. Z výsledků např. vyplývá, že z pohledu výstavby průmyslových areálů hraje poloha úseku vůči Praze svoji významnou roli. Na úseku 11 ? 29 km se v roce 1974 průmyslové areály nevyskytovaly, v roce 1988 byly zastoupeny 0,16 % a v roce 2007 už jejich rozloha činila 8,53 % veškeré rozlohy zájmového území, kdežto na úseku 75 ? 87 km se rozloha průmyslových areálů téměř nezměnila. V roce 1975 činila 0,28 %, a v roce 2007 1 % z celkové rozlohy zájmového území.
Název v anglickém jazyce
A comparison of changes in landscape structures in model sections of the D1 motorway
Popis výsledku anglicky
Článek reviduje proměny krajinné struktury v území ovlivněném výstavbou a provozem dálnice. Lokality byly zvoleny tak, aby jeden modelový úsek byl strategicky situován v blízkosti hlavního města ČR (Prahy) - úsek dálnice D1 11 ? 29 km. Druhý modelový úsek byl vybrán na Vysočině - úsek dálnice D1 75 ? 87 km. Analyzoval se zejména přímý zábor biotopů, změny výměry zemědělsky a lesnicky využívaných pozemků, výstavba či rozšiřování aglomerací a doprovodné komerční infrastruktury. Z výsledků např. vyplývá, že z pohledu výstavby průmyslových areálů hraje poloha úseku vůči Praze svoji významnou roli. Na úseku 11 ? 29 km se v roce 1974 průmyslové areály nevyskytovaly, v roce 1988 byly zastoupeny 0,16 % a v roce 2007 už jejich rozloha činila 8,53 % veškeré rozlohy zájmového území, kdežto na úseku 75 ? 87 km se rozloha průmyslových areálů téměř nezměnila. V roce 1975 činila 0,28 %, a v roce 2007 1 % z celkové rozlohy zájmového území.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DO - Ochrana krajinných území
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Landscape Studies - online version
ISSN
1802-4416
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
25-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—