Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A comparison of changes in landscape structures in model sections of the D1 motorway

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F11%3A48124" target="_blank" >RIV/60460709:41320/11:48124 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41330/11:48124

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A comparison of changes in landscape structures in model sections of the D1 motorway

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek reviduje proměny krajinné struktury v území ovlivněném výstavbou a provozem dálnice. Lokality byly zvoleny tak, aby jeden modelový úsek byl strategicky situován v blízkosti hlavního města ČR (Prahy) - úsek dálnice D1 11 ? 29 km. Druhý modelový úsek byl vybrán na Vysočině - úsek dálnice D1 75 ? 87 km. Analyzoval se zejména přímý zábor biotopů, změny výměry zemědělsky a lesnicky využívaných pozemků, výstavba či rozšiřování aglomerací a doprovodné komerční infrastruktury. Z výsledků např. vyplývá, že z pohledu výstavby průmyslových areálů hraje poloha úseku vůči Praze svoji významnou roli. Na úseku 11 ? 29 km se v roce 1974 průmyslové areály nevyskytovaly, v roce 1988 byly zastoupeny 0,16 % a v roce 2007 už jejich rozloha činila 8,53 % veškeré rozlohy zájmového území, kdežto na úseku 75 ? 87 km se rozloha průmyslových areálů téměř nezměnila. V roce 1975 činila 0,28 %, a v roce 2007 1 % z celkové rozlohy zájmového území.

  • Název v anglickém jazyce

    A comparison of changes in landscape structures in model sections of the D1 motorway

  • Popis výsledku anglicky

    Článek reviduje proměny krajinné struktury v území ovlivněném výstavbou a provozem dálnice. Lokality byly zvoleny tak, aby jeden modelový úsek byl strategicky situován v blízkosti hlavního města ČR (Prahy) - úsek dálnice D1 11 ? 29 km. Druhý modelový úsek byl vybrán na Vysočině - úsek dálnice D1 75 ? 87 km. Analyzoval se zejména přímý zábor biotopů, změny výměry zemědělsky a lesnicky využívaných pozemků, výstavba či rozšiřování aglomerací a doprovodné komerční infrastruktury. Z výsledků např. vyplývá, že z pohledu výstavby průmyslových areálů hraje poloha úseku vůči Praze svoji významnou roli. Na úseku 11 ? 29 km se v roce 1974 průmyslové areály nevyskytovaly, v roce 1988 byly zastoupeny 0,16 % a v roce 2007 už jejich rozloha činila 8,53 % veškeré rozlohy zájmového území, kdežto na úseku 75 ? 87 km se rozloha průmyslových areálů téměř nezměnila. V roce 1975 činila 0,28 %, a v roce 2007 1 % z celkové rozlohy zájmového území.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DO - Ochrana krajinných území

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Landscape Studies - online version

  • ISSN

    1802-4416

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    25-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus