VYUŽITELNOST SÍTĚ LESNÍCH ODVOZNÍCH CEST PRO VEDENÍ CYKLISTICKÝCH TRAS V HORSKÉ OBLASTI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F13%3A61881" target="_blank" >RIV/60460709:41320/13:61881 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VYUŽITELNOST SÍTĚ LESNÍCH ODVOZNÍCH CEST PRO VEDENÍ CYKLISTICKÝCH TRAS V HORSKÉ OBLASTI
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje návrh využití lesních odvozních cest v horské oblasti jako komunikací pro cyklisty. Výzkum byl prováděn v Moravskoslezských Beskydech. Je posuzován druh povrchu, stav porušení povrchu a podélný sklon cest. Výsledkem je zjištění optimálníkombinace zkoumaných prvků pro cykloturistiku a fyzicky náročnější sportovně-rekreační cyklistiku. Na základě analýzy bylo zjištěno, že lesní odvozní síť je vhodná pro vedení a značení cyklistických tras v horském území, ale současné značení je značně nepřesné. Pro návrh cykloturistických tras je nejvhodnější povrch bitumen a celkem je vhodných 235,45 km což činí 45,98% odvozních cest. Pro sportovně-rekreační trasy je vhodných 416,50 km což je 81,33% odvozních cest a druh povrchu není pro navrhování významný. Jako průkazný se ukázal vliv druhu povrchu na kvalitu povrchu a průjezdnost tras na hladině významnosti P<0,001. Článek dokazuje vhodnost infrastruktury lesních cest pro cyklistické komunikace a doporučuje podrobnější členění, hlub
Název v anglickém jazyce
APPLICABILITY OF THE MAIN LOGGING ROAD NET IN MOUNTAINS FOR CYCLE ROUTES PLANNING
Popis výsledku anglicky
The article describes the proposal of main logging road use in mountainous areas for cycling. The study area was situated in the central part of the Moravian-Silesian Beskids, Czech Republic. This paper aims to design an optimal combination of basic characteristics for cycle routes and for physically more demanding sport and recreational cycling. The surface type, state of surface damage and longitudinal slope were assessed. On the basis of the analysis it was found that the main logging road network issuitable for using and marking mountain cycle routes in the area. However, the current marking is inaccurate. Asphalt is the best surface for the design of cycle routes. There are 235.45 km of suitable roads with this surface type in total (45.98% of the main logging roads). For sports and recreational routes there are 416.50 km suitable (81.33% of the main logging roads). Dependence of the surface road quality and passability on the road surface type was statistically significant (P <
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/QH91094" target="_blank" >QH91094: Vytvoření modelu pro efektivní nasazení těžebně dopravních technologií v nahodilých těžbách s minimálním environmentálním, sociálním a ekonomickým dopadem v postižených regionech.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zprávy lesnického výzkumu
ISSN
0322-9688
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
58
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
233-243
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—