Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The mortality patterns of wildlife-vehicle collisions in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F14%3A65445" target="_blank" >RIV/60460709:41320/14:65445 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41330/14:65445

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The mortality patterns of wildlife-vehicle collisions in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Wildlife-vehicle collisions (WVCs) have become an issue of growing concern across many countries world-wide. Such collisions can have serious implications for populations of free-ranging animals as well as for human safety and frequently cause considerable material damage. We have examined the national wildlife-vehicle collisions throughout the Czech Republic using the database compiled by the Czech Traffic Police during 2007-2009. Using chi-square goodness of fit tests and Geographic Information Systems software we tested the following hypotheses: (i) WVCs occur with the same frequency throughout the year, (ii) the frequency of WVCs is evenly distributed throughout the day, (iii) WVCs occur with the same probability in summer and winter, and (iv) WVCsoccur with the same probability despite differences in surrounding vegetation type along roads. Our analysis revealed significant differences in occurrence of WVCs throughout the year and day. The lowest probability of WVCs was recorded

  • Název v anglickém jazyce

    The mortality patterns of wildlife-vehicle collisions in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Wildlife-vehicle collisions (WVCs) have become an issue of growing concern across many countries world-wide. Such collisions can have serious implications for populations of free-ranging animals as well as for human safety and frequently cause considerable material damage. We have examined the national wildlife-vehicle collisions throughout the Czech Republic using the database compiled by the Czech Traffic Police during 2007-2009. Using chi-square goodness of fit tests and Geographic Information Systems software we tested the following hypotheses: (i) WVCs occur with the same frequency throughout the year, (ii) the frequency of WVCs is evenly distributed throughout the day, (iii) WVCs occur with the same probability in summer and winter, and (iv) WVCsoccur with the same probability despite differences in surrounding vegetation type along roads. Our analysis revealed significant differences in occurrence of WVCs throughout the year and day. The lowest probability of WVCs was recorded

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GK - Lesnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QJ1220314" target="_blank" >QJ1220314: Harmonizace managementu populací zvěře a lesních ekosystémů v kontextu očekávaných klimatických změn a minimalizace škod na lesních porostech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    North-Western Journal of Zoology

  • ISSN

    1584-9074

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    393-399

  • Kód UT WoS článku

    000347490700023

  • EID výsledku v databázi Scopus