Vliv sklonu a druhu povrchu na porušení odvozních cest v horských oblastech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F16%3A71420" target="_blank" >RIV/60460709:41320/16:71420 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv sklonu a druhu povrchu na porušení odvozních cest v horských oblastech
Popis výsledku v původním jazyce
Technický stav lesní cestní sítě ovlivňuje její užitnou hodnotu, efektivitu dopravy a míru vlivu na životní prostředí. Článek popisuje současný stav lesní dopravní sítě v horských oblastech. Odvozní cesty v centrální části Beskyd (Česká republika) byly zkoumány pomocí terénního průzkumu. Byl zaznamenán technický stav všech odvozních cest ve sledovaném území. Určován byl typ povrchu vozovky a současný technický stav povrchu vozovky, který byl rozdělen do čtyř kategorií. Data byla zpracována pomocí GIS software. 30,8% z délky lesních odvozních cest bylo ve výborném stavu. 40,6% vykazovalo známky konstrukčního porušení neovlivňující jízdu. 25,6% z délky odvozních cest bylo průjezdných sníženou rychlostí a 3% neprůjezdné. Nejméně poškozené byly panelové a asfaltové cesty, nejvíce poškozeny byly zemní cesty, což dokazuje jejich nedostatečnou únosnost. Délky úseků cest v jednotlivých kategoriích technického stavu nevykázaly žádný statisticky významný rozdíl. Nejen krátké úseky, ale i lesní cesty v plné dél
Název v anglickém jazyce
The influence of slope and type of road surface on the condition of main forest roads in mountainous areas
Popis výsledku anglicky
Technical condition of a forest road network testifies to its utility value, transport efficiency and level of impact on the environment. The paper discusses the current condition of forest road network in mountainous areas. The forest haul roads in the central part of the Beskydy Mountains (Czech Republic) were examined by a field survey. Technical condition of all forest haul roads in the surveyed area was recorded. The type of road surface was determined, the current technical condition of the road surface was divided into four categories. Data were processed by GIS software. The 30,8% of the length of the forest haul roads was in excellent condition. The 40,6% showed signs of structural damage that did not affect the ride. The 25,6% of the length of the forest haul roads was passable in reduced speed and 3% was not passable. The least damaged were the panel and asphalt roads, the most damaged were the earth roads, which shows their insufficient bearing capacity. The lengths of the road sections w
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zprávy lesnického výzkumu
ISSN
0322-9688
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
35-41
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—