Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Drivers and Frequency of Forest Visits: Results of a National Survey in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F20%3A84338" target="_blank" >RIV/60460709:41320/20:84338 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1999-4907/11/4/414" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1999-4907/11/4/414</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/f11040414" target="_blank" >10.3390/f11040414</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Drivers and Frequency of Forest Visits: Results of a National Survey in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The general objective of the study was to assess the main drivers for visiting the forest and the frequency of the visits in the Czech Republic. A nationwide collection of data of the sociological research as part of The Market and Media and Lifestyle Research Project was carried out every year in the Czech Republic under the licensed cooperation with Kantar Media. The project is unique by the large scope of the questions in the questionnaires and by the high number of respondents. A total of 8794 Czech inhabitants aged 12 years and above from all the regions were involved in the survey in 2018. Information about the socioeconomic and demographic characteristics of all the respondents were obtained. In the closed questions, the respondents reported the frequency of the forest visits and its drivers. The main driver for visiting the forest was just to go for a walk or just to enjoy the outdoors, especially during their holidays or weekends, amounting to 79% of the inhabitants. Meditation and relaxatio

  • Název v anglickém jazyce

    Drivers and Frequency of Forest Visits: Results of a National Survey in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The general objective of the study was to assess the main drivers for visiting the forest and the frequency of the visits in the Czech Republic. A nationwide collection of data of the sociological research as part of The Market and Media and Lifestyle Research Project was carried out every year in the Czech Republic under the licensed cooperation with Kantar Media. The project is unique by the large scope of the questions in the questionnaires and by the high number of respondents. A total of 8794 Czech inhabitants aged 12 years and above from all the regions were involved in the survey in 2018. Information about the socioeconomic and demographic characteristics of all the respondents were obtained. In the closed questions, the respondents reported the frequency of the forest visits and its drivers. The main driver for visiting the forest was just to go for a walk or just to enjoy the outdoors, especially during their holidays or weekends, amounting to 79% of the inhabitants. Meditation and relaxatio

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    40102 - Forestry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000803" target="_blank" >EF16_019/0000803: Excelentní Výzkum jako podpora Adaptace lesnictví a dřevařství na globální změnu a 4. průmyslovou revoluci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    FORESTS

  • ISSN

    1999-4907

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

    000534632500052

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85086640004