Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Communication campaigns to engage (non-traditional) forest owners: A European perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F21%3A89718" target="_blank" >RIV/60460709:41320/21:89718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1389934121002276" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1389934121002276</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.forpol.2021.102621" target="_blank" >10.1016/j.forpol.2021.102621</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Communication campaigns to engage (non-traditional) forest owners: A European perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In Europe, private forest owners play an important role in achieving sustainability goals, such as those set by the European Green Deal. Efficient communication and coordination with these actors is therefore central. However, ongoing structural changes in forest ownership have in many cases silenced traditional communication channels, especially those involving owners of small forests. Their economic performance is often negligible at an individual level, yet collectively their forests play a pivotal role in a context of increasing demand for wood products. In this article, we analyse and compare forest campaigns in nine European countries. Specifically, we assess one way and two way communication models applying different techniques to engage (non traditional) forest owners. Our analysis of 34 campaigns shows that (i) one way communication models are still more widely used in the forest sector to engage non-traditional forest owners than two way communication models, (ii) one way communication aims

  • Název v anglickém jazyce

    Communication campaigns to engage (non-traditional) forest owners: A European perspective

  • Popis výsledku anglicky

    In Europe, private forest owners play an important role in achieving sustainability goals, such as those set by the European Green Deal. Efficient communication and coordination with these actors is therefore central. However, ongoing structural changes in forest ownership have in many cases silenced traditional communication channels, especially those involving owners of small forests. Their economic performance is often negligible at an individual level, yet collectively their forests play a pivotal role in a context of increasing demand for wood products. In this article, we analyse and compare forest campaigns in nine European countries. Specifically, we assess one way and two way communication models applying different techniques to engage (non traditional) forest owners. Our analysis of 34 campaigns shows that (i) one way communication models are still more widely used in the forest sector to engage non-traditional forest owners than two way communication models, (ii) one way communication aims

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    40102 - Forestry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Forest Policy and Economics

  • ISSN

    1389-9341

  • e-ISSN

    1872-7050

  • Svazek periodika

    133

  • Číslo periodika v rámci svazku

    102621

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1-13

  • Kód UT WoS článku

    000718844300004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85118360636