Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social media and scientific research are complementary – YouTube and shrikes as a case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41330%2F17%3A74196" target="_blank" >RIV/60460709:41330/17:74196 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/17:10369024

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00114-017-1470-8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s00114-017-1470-8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00114-017-1470-8" target="_blank" >10.1007/s00114-017-1470-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social media and scientific research are complementary – YouTube and shrikes as a case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fascination with animals and their behaviour is one the most prominent patterns persisting in all human cultures. During the last decades, however, technological development and public access to the Internet have increased the speed and the extent of information sharing at an unprecedented rate, in some cases even challenging the traditional methods used in science. In order to understand the extent of this influence, we focused on the behaviour of shrikes. Shrikes are an enigmatic group of songbirds with a unique behaviour of impaling prey. We employed an extensive Internet search on YouTube (YT), a very popular and increasingly important source of information worldwide, for videos recording shrikes. Our analyses revealed that the number of shrike videos on YT is strongly positively correlated with classical knowledge on shrikes from books and scientific articles. Our results also suggest that in some cases YT may provide an alternative source of information on shrike ecology and behaviour. YT video

  • Název v anglickém jazyce

    Social media and scientific research are complementary – YouTube and shrikes as a case study

  • Popis výsledku anglicky

    Fascination with animals and their behaviour is one the most prominent patterns persisting in all human cultures. During the last decades, however, technological development and public access to the Internet have increased the speed and the extent of information sharing at an unprecedented rate, in some cases even challenging the traditional methods used in science. In order to understand the extent of this influence, we focused on the behaviour of shrikes. Shrikes are an enigmatic group of songbirds with a unique behaviour of impaling prey. We employed an extensive Internet search on YouTube (YT), a very popular and increasingly important source of information worldwide, for videos recording shrikes. Our analyses revealed that the number of shrike videos on YT is strongly positively correlated with classical knowledge on shrikes from books and scientific articles. Our results also suggest that in some cases YT may provide an alternative source of information on shrike ecology and behaviour. YT video

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10619 - Biodiversity conservation

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Science of Nature

  • ISSN

    0028-1042

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    104

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5-6

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

    000403543000011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85021851792