Smart Planning for Transportation Energy Efficient Region
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41330%2F18%3A76953" target="_blank" >RIV/60460709:41330/18:76953 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21450/18:00329306
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2018.8402662" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2018.8402662</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2018.8402662" target="_blank" >10.1109/SCSP.2018.8402662</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Smart Planning for Transportation Energy Efficient Region
Popis výsledku v původním jazyce
Spatial planning in the Czech Republic uses the regional plans Development Principles to ensure sustainable regional development. The Development Principles delimit Development Areas and Urban Centers the areas of future concentrations of development activities. We assume that these instruments can help increase commuting-related transport energy efficiency. To test the assumption we propose three scenarios: Trend scenario, Development Areas scenario and Urban Centers scenario. The scenarios represent different spatial distribution of economic and residential activities in Karlovy Vary region as expected in the future. We evaluate these scenarios using a double-constrained transportation model and evaluate the resulting spatial pattern of energy consumption, modal-choice based adaptation and sensitivity of potential accessibility to changes in car transportation costs. The results reveal that concentration of economic and residential activities in Development Areas and Urban Centers generally increas
Název v anglickém jazyce
Smart Planning for Transportation Energy Efficient Region
Popis výsledku anglicky
Spatial planning in the Czech Republic uses the regional plans Development Principles to ensure sustainable regional development. The Development Principles delimit Development Areas and Urban Centers the areas of future concentrations of development activities. We assume that these instruments can help increase commuting-related transport energy efficiency. To test the assumption we propose three scenarios: Trend scenario, Development Areas scenario and Urban Centers scenario. The scenarios represent different spatial distribution of economic and residential activities in Karlovy Vary region as expected in the future. We evaluate these scenarios using a double-constrained transportation model and evaluate the resulting spatial pattern of energy consumption, modal-choice based adaptation and sensitivity of potential accessibility to changes in car transportation costs. The results reveal that concentration of economic and residential activities in Development Areas and Urban Centers generally increas
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50702 - Urban studies (planning and development)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2018 SMART CITY SYMPOSIUM PRAGUE (SCSP)
ISBN
978-1-5386-5017-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
24. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000443451800017