Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How effective is Fair Trade as a tool for the stabilization of agricultural commodity markets? Case of coffee in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41340%2F13%3A62804" target="_blank" >RIV/60460709:41340/13:62804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How effective is Fair Trade as a tool for the stabilization of agricultural commodity markets? Case of coffee in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fair Trade is one of the leading systems of the Corporate Social Responsibility and a price stabilization mechanism for producers in developing countries. It is being practiced by more and more Czech importers and manufactures of the tropical agricultural commodities. Coffee represents the highest market share. However, a higher final retail price functions as a strong inhibitor of the dynamic market growth. The article uses the linear static model applied to various consumer-perceived factors influencing the retail price of the conventional, organic and Fair Trade coffee available in the Czech Republic. The quantitative research is supported by the questionnaire for the analysis of the attitude of regular Fair Trade buyers towards the perceived quality and price expectations of the Fair Trade coffee. Even after the stratification of the coffee market into low and high market products and brands, the Fair Trade quality shows a very strong influence on the final retail price. The effici

  • Název v anglickém jazyce

    How effective is Fair Trade as a tool for the stabilization of agricultural commodity markets? Case of coffee in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Fair Trade is one of the leading systems of the Corporate Social Responsibility and a price stabilization mechanism for producers in developing countries. It is being practiced by more and more Czech importers and manufactures of the tropical agricultural commodities. Coffee represents the highest market share. However, a higher final retail price functions as a strong inhibitor of the dynamic market growth. The article uses the linear static model applied to various consumer-perceived factors influencing the retail price of the conventional, organic and Fair Trade coffee available in the Czech Republic. The quantitative research is supported by the questionnaire for the analysis of the attitude of regular Fair Trade buyers towards the perceived quality and price expectations of the Fair Trade coffee. Even after the stratification of the coffee market into low and high market products and brands, the Fair Trade quality shows a very strong influence on the final retail price. The effici

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agricultural Economics (Zemědělská ekonomika)

  • ISSN

    0139-570X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    8-18

  • Kód UT WoS článku

    000315625900002

  • EID výsledku v databázi Scopus