Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Presumption of Further Education for Agriculture and Rural Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41620%2F00%3A00001323" target="_blank" >RIV/60460709:41620/00:00001323 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Presumption of Further Education for Agriculture and Rural Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main changes in the Czech educational system are described comparing traditional waysof education with contemporary trends. Agricultural education is analysed in terms of concepts of education for agriculture as a sector of non urban areas, and alsorural development. Major changes in the activities of the Department of Education of the Czech University of Agriculture are outlined. The previous orientation solely on teacher training is expanded to include adult education and continuing education. Typical features of teachers of special agricultural subjects are indicated in order to reinforce strengths and minimise weaknesses. There is a characterised an educated person, a member of a learning society, who is prepared for permanent, effective and responsible learning. Such a person must be not only expert in the field of personal interest but also in the complex like cultural and moral issues and be a humanly mature personality.

  • Název v anglickém jazyce

    Presumption of Further Education for Agriculture and Rural Development

  • Popis výsledku anglicky

    The main changes in the Czech educational system are described comparing traditional waysof education with contemporary trends. Agricultural education is analysed in terms of concepts of education for agriculture as a sector of non urban areas, and alsorural development. Major changes in the activities of the Department of Education of the Czech University of Agriculture are outlined. The previous orientation solely on teacher training is expanded to include adult education and continuing education. Typical features of teachers of special agricultural subjects are indicated in order to reinforce strengths and minimise weaknesses. There is a characterised an educated person, a member of a learning society, who is prepared for permanent, effective and responsible learning. Such a person must be not only expert in the field of personal interest but also in the complex like cultural and moral issues and be a humanly mature personality.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Zborník referátov IV. Medzinárodnej konferencie o d'alšom vzdelávaní "Poslanie d'alšieho vzdělávania v učiacej sa spoločnosti"

  • ISBN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Agroinštitút Nitra

  • Místo vydání

    Nitra

  • Kód UT WoS kapitoly