Racionální matematický model optimalizující konstrukční a provozní parametry automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A_____%2F02%3A00004947" target="_blank" >RIV/60460709:_____/02:00004947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Racionální matematický model optimalizující konstrukční a provozní parametry automobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Deterministický matematický model automobilu umožňuje optimalizovat pracovní režim automobilu s ohledem na kritérium energetické, ekonomické a ekologické (dopravní eroze). Optimalizace prováděná pomocí matematického modelu bude odrážet věrně skuteč nostv případě, že uživatel správně změří a využije v modelu vstupní parametry. Z tohoto důvodu je nutné zjistit experimentálně parametry charakterizující: fyzikálně mechanické vlastnosti povrchu porostu, fyzikálně-geometrické charakteristiky přibližovacích avyklizovacích souprav, technicko-ekonomické charakteristiky. Na základě experimentálně zjištěných výše uvedených parametrů matematický model dá odpověď, týkající se práce agregátu z hlediska ekonomiky, energetiky a ekologických kritérií (dopravníeroze).Předběžnou citlivostní analýzou konanou za pomoci matematického modelu bylo zjištěno, že významný vliv na energetiku, ekonomiku a dopravní erozi při práci dopravního systému mají řídící parametry tj. tíha automobilu, ložný objem, pracovn
Název v anglickém jazyce
Rational mathematical model optimising constructional and operational parameters of a car
Popis výsledku anglicky
The deterministic mathematical model of a car enables optimisation of a car working mode with respect to energic, economic and environmental (erosion due to transport) criteria. Changes of weigh, loading volume and speed by 5 - 10 % influence energic oreconomic costs by 30 - 40 %. Change of humidity by 5 - 8 % influences erosion due transport by 20 - 40 %.
Klasifikace
Druh
V<sub>x</sub> - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/QC0117" target="_blank" >QC0117: Optimalizace technologických a technických parametrů těžebně dopravních systémů minimalizujících škody na půdním povrchu a omezujících tak degradační důsledky.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
29
Místo vydání
Lesnická fakulta, Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Česká zemědělská univerzita
Verze
—