Z Prahy až do Buenos Aires. ?Ženské umění? a mezinárodní reprezentace meziválečného Československa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A53810%2F14%3A%230000079" target="_blank" >RIV/60461071:53810/14:#0000079 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Z Prahy až do Buenos Aires. ?Ženské umění? a mezinárodní reprezentace meziválečného Československa
Popis výsledku v původním jazyce
V první dekádě existence samostatné Československé republiky se zásadně proměnily podmínky, za nichž mohly domácí umělkyně vystavovat v zahraničí a začleňovat se tak nejen do širšího kontextu dobového ?ženského umění?, ale rovněž do moderního umění jakocelku. Političtí představitelé meziválečného Československa si byli dobře vědomi toho, že export umění a kulturních hodnot může posílit status mladé demokracie a přinést ekonomický profit; ?ženské umění? pro ně bylo v rámci kulturních výměn a zahraničníkulturní politiky zajímavým artiklem. Jednou z vývozních expozic tohoto typu byla rozsáhlá Výstava ženského umění československého, jež se s posvěcením státních orgánů a pod kuratelou Ženské národní rady a Kruhu výtvarných umělkyň (KVU) konala v roce 1929 na čs. velvyslanectví v Buenos Aires. Jejím smyslem bylo představit jak tradici ženské rukodělné práce, tak obory, jejichž dostupnost byla pro ženy v českém prostředí až do roku 1918 institucionálně zásadně omezována: malířství a předev
Název v anglickém jazyce
From Prague All the Way to Buenos Aires. ?Women?s Art? and Intenational Representation of Inter-War Czechoslovakia
Popis výsledku anglicky
The first decade of the existence of an independent Czechoslovakia saw a fundamental shift in the conditions in which Czech women artists could exhibit abroad and become part of the broader context of the ?women?s art? of that period as well as of modernart as a whole. The political representatives of interwar Czechoslovakia were well aware that the export of art and cultural values could enhance the status of the young democracy and yield economic profit; "women's art" was for them an interesting component within the framework of cultural exchanges and foreign cultural policy. One of the exported exhibitions of this type was the extensive Exhibition of Women's Art of Czechoslovakia held in 1929 at the Czechoslovak embassy in Buenos Aires with the blessing of state authorities and under the tutelage of the Women's National Board and Circle of Women Artists. Its purpose was to present both the tradition of women?s handicraft and areas that women had until 1918 extremely limited access
Klasifikace
Druh
E<sub>nekrit</sub> - Výstava
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF12P01OVV041" target="_blank" >DF12P01OVV041: Umění, architektura, design a národní identita</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
34
Počet zahraničních účastníků
0
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce