Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Review of: Krzysztof Fijalkowski ? Michael Richardson ? Ian Walker, Surrealism and Photography in Czechoslovakia On the Needles of Days

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F14%3A%230000375" target="_blank" >RIV/60461071:_____/14:#0000375 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Review of: Krzysztof Fijalkowski ? Michael Richardson ? Ian Walker, Surrealism and Photography in Czechoslovakia On the Needles of Days

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main thesis of the monograph is the idea of the originality and continuity of Czech Surrealist photography that relies on the search for sur-reality in documentary records of our immediate surroundings. However convincing this thesis can sound, it isbased on an admitted selectivity of theme. In their approach, the authors follow on from the similar position of Petr Kral and the historian of photography Antonin Dufek. They are the most frequently quoted authorities in the monograph, while the art historians Lenka Bydžovska and Karel Srp are mentioned only selectively. Still more arresting is the absence, apart from a single mention in the introduction, of references to the work of suchinternational scholars as Matthew S. Wittkovsky and especially Rosalind Krauss, who in the 1980s completely changed the approach of art history towards the Surrealist photograph.

  • Název v anglickém jazyce

    Review of: Krzysztof Fijalkowski ? Michael Richardson ? Ian Walker, Surrealism and Photography in Czechoslovakia On the Needles of Days

  • Popis výsledku anglicky

    The main thesis of the monograph is the idea of the originality and continuity of Czech Surrealist photography that relies on the search for sur-reality in documentary records of our immediate surroundings. However convincing this thesis can sound, it isbased on an admitted selectivity of theme. In their approach, the authors follow on from the similar position of Petr Kral and the historian of photography Antonin Dufek. They are the most frequently quoted authorities in the monograph, while the art historians Lenka Bydžovska and Karel Srp are mentioned only selectively. Still more arresting is the absence, apart from a single mention in the introduction, of references to the work of suchinternational scholars as Matthew S. Wittkovsky and especially Rosalind Krauss, who in the 1980s completely changed the approach of art history towards the Surrealist photograph.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Umění

  • ISSN

    0049-5123

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    298-300

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus