Review of: Krzysztof Fijalkowski ? Michael Richardson ? Ian Walker, Surrealism and Photography in Czechoslovakia On the Needles of Days
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F14%3A%230000375" target="_blank" >RIV/60461071:_____/14:#0000375 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Review of: Krzysztof Fijalkowski ? Michael Richardson ? Ian Walker, Surrealism and Photography in Czechoslovakia On the Needles of Days
Popis výsledku v původním jazyce
The main thesis of the monograph is the idea of the originality and continuity of Czech Surrealist photography that relies on the search for sur-reality in documentary records of our immediate surroundings. However convincing this thesis can sound, it isbased on an admitted selectivity of theme. In their approach, the authors follow on from the similar position of Petr Kral and the historian of photography Antonin Dufek. They are the most frequently quoted authorities in the monograph, while the art historians Lenka Bydžovska and Karel Srp are mentioned only selectively. Still more arresting is the absence, apart from a single mention in the introduction, of references to the work of suchinternational scholars as Matthew S. Wittkovsky and especially Rosalind Krauss, who in the 1980s completely changed the approach of art history towards the Surrealist photograph.
Název v anglickém jazyce
Review of: Krzysztof Fijalkowski ? Michael Richardson ? Ian Walker, Surrealism and Photography in Czechoslovakia On the Needles of Days
Popis výsledku anglicky
The main thesis of the monograph is the idea of the originality and continuity of Czech Surrealist photography that relies on the search for sur-reality in documentary records of our immediate surroundings. However convincing this thesis can sound, it isbased on an admitted selectivity of theme. In their approach, the authors follow on from the similar position of Petr Kral and the historian of photography Antonin Dufek. They are the most frequently quoted authorities in the monograph, while the art historians Lenka Bydžovska and Karel Srp are mentioned only selectively. Still more arresting is the absence, apart from a single mention in the introduction, of references to the work of suchinternational scholars as Matthew S. Wittkovsky and especially Rosalind Krauss, who in the 1980s completely changed the approach of art history towards the Surrealist photograph.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Umění
ISSN
0049-5123
e-ISSN
—
Svazek periodika
62
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
298-300
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—