Koncept interiéru autonomního metra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F23%3AN0000043" target="_blank" >RIV/60461071:_____/23:N0000043 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.umprum.cz/cs/web/o-umprum/veda-a-vyzkum/externi-projekty/umeni-a-design-jako-reseni-zmen-v-doprave-s-nastupem-autonomniho-rizeni" target="_blank" >https://www.umprum.cz/cs/web/o-umprum/veda-a-vyzkum/externi-projekty/umeni-a-design-jako-reseni-zmen-v-doprave-s-nastupem-autonomniho-rizeni</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncept interiéru autonomního metra
Popis výsledku v původním jazyce
Toto metro představuje symbiózu nových technologií a moderního designu. Jeho autonomní provoz je jen jedním z mnoha prvků, které reflektují inovace. V prvním voze metra se nachází observační místo, umožňující cestujícím nový pohled do okolního tunelu, otevírající tak zcela nový rozměr podzemního prostředí. Vozidla metra byla koncipována s důrazem na jednoduchost a minimalismus. Namísto tradičních displejů, které často přispívají k "vizuálnímu smogu," jsou použity sítě LED diod skryté za perforovanou mřížkou. Tato mřížka nejen slouží jako displej, ale také jako výdechové otvory pro vzduchotechniku, reproduktory pro rozhlas a akustické panely, což zaručuje pohodlnou a esteticky příjemnou jízdu. Při navrhování metra byla věnována pozornost vytvoření prostředí, které je světlé a otevřené. Skleněné plochy v interiéru vytvářejí dojem prostornosti, a ostrůvky sedadel, přichycené ke konstrukci, umožňují cestujícím pohodlně sledovat okolní krajinu. Při vjezdu metra do nadzemní části tratě nebo na stanici prosvítá okolní světlo i pod sedačkami. Trubky a konstrukční prvky nejsou pouze funkční, ale také designové prvky, které metru dodávají hravý a moderní vzhled.
Název v anglickém jazyce
Concept of Interior of an Autonomous Metro
Popis výsledku anglicky
This metro embodies a symbiosis of new technologies and modern design. Its autonomous operation is just one of many elements that reflect innovation. The first car of the metro fea-tures an observation point, allowing passengers a new view into the surrounding tunnel, thus opening up an entirely new dimension of the underground environment. The metro vehicles were conceived with an emphasis on simplicity and minimalism. Instead of traditional displays, which often contribute to "visual pollution," LED grids hidden be-hind perforated grilles are used. This grille not only serves as a display but also as ventilati-on outlets for air conditioning, speakers for public address systems, and acoustic panels, ensuring a comfortable and aesthetically pleasing ride. When designing the metro, attention was paid to creating an environment that is bright and open. Glass surfaces in the interior create a sense of spaciousness, and seat islands, attached to the structure, allow passengers to comfortably view the surrounding landscape. When the metro enters an aboveground section of the track or a station, ambient light also shines through under the seats. Pipes and structural elements are not only functional but also design elements that give the metro a playful and modern appearance.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000549" target="_blank" >TL03000549: Umění a design jako řešení změn v dopravě s nástupem autonomního řízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů