Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dějiny staršího umění na vysokých uměleckých školách: minulost, přítomnost a budoucnost?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F23%3AN0000059" target="_blank" >RIV/60461071:_____/23:N0000059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dějiny staršího umění na vysokých uměleckých školách: minulost, přítomnost a budoucnost?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dějiny staršího umění jsou velmi populární u veřejnosti, avšak na některých vysokých uměleckých školách se stávají jen nepovinnými předměty – přestože většina studujících očekává, že se s nimi seznámí na vyšší úrovni než na střední škole. Příspěvek se zabývá otázkami: jaké bylo postavení dějin staršího umění na AVU a VŠUP v druhé polovině 20. století? Jakou měla povahu a v čem se na obou školách navzájem lišila? Proč byla jeho výuka považována za nezbytnou? Jaké kompetence přinášela? Co dnešní situace vypovídá o proměně pojetí uměleckého vzdělávání?

  • Název v anglickém jazyce

    The history of older art in art colleges: past, present and future?

  • Popis výsledku anglicky

    History of art before 1800 is rather popular among the wider public but many art schools make them facultative – although many students expect to be given education in art history on a higher level than at a secondary school level. contribution will discuss the following questions: what was the position of history of art before 1800 at the Academy of Art and School of Art and Design in Prague during the second half of the 20th century? What characterized the courses and why were they considered inevitable? What kind of competences had the students acquired? What does current situation reveal about the changes in art education?

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA22-14620S" target="_blank" >GA22-14620S: Dějiny českých dějin umění druhé poloviny 20. století, část 2 (1970–1990)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Umění, tvorba a edukace: Specifika současné výuky teorie a dějin umění a designu na vysokých uměleckých školách. Kateřina Dytrtová (ed.)

  • ISBN

    978-80-7561-437-7

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    12-15

  • Počet stran knihy

    108

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly