Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identita: Příběh českého grafického designu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F24%3AN0000027" target="_blank" >RIV/60461071:_____/24:N0000027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://projektidentita.cz/" target="_blank" >https://projektidentita.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Identita: Příběh českého grafického designu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výstava na všech třech podlažích Musea Kampa ukazuje to nejlepší z historie českého grafického de-signu, tedy díla, ve kterých jde ruku v ruce estetická kvalita, dobré technické nebo řemeslné provedení a funkčnost. Návštěvníci zde mohou vidět několik stovek exponátů od samého konce 19. století do současnosti: ikonické plakáty, špičkově upravené knihy a časopisy, de-sítky logotypů, vývoj státních symbolů, navigačních systémů a také výjimečné příklady grafického designu z epochy audiovizuálních médií. Výstava, kterou připravili Filip Blažek a Linda Kudrnovská, a jejímž komisařem je David Korecký, je součástí multižánrového projektu Identita – příběh českého grafického designu (www.projektidentita.cz), který zahrnuje TV cyklus odvysílaný v lednu a únoru 2024 Českou televizí, celovečerní film o grafickém designu, který vstoupil do českých kin 10. října, a stejnojmennou doprovodnou knihu, která vyšla k výstavě v české a anglické verzi a zároveň je monografií grafického designu. Expozice je členěna do tří pater zaměřených tematicky na veřejný prostor, společné zážitky a soukromý svět. Ikonická díla jsou zvýrazněna prostřednictvím speciálních popisek se šipkou, aby žádný návštěvník neminul klíčové exponáty. V doprovodných textech se návštěvníci se-známí s širším kulturně-historickým a politickým kontextem vystavených artefaktů, tedy s tím, jak grafický design ovlivňuje společnost a naopak.

  • Název v anglickém jazyce

    The Story of Czech Graphic Design

  • Popis výsledku anglicky

    The exhibition on all three floors of Museum Kampa shows the best of the history of Czech graphic design, i.e. works in which aesthetic quality, good technical realisation, craftsmanship and functionality go hand in hand. Visitors may see several hundred exhibits from the be-ginning of the 20th century to the present day: iconic posters, exquisitely designed books and magazines, dozens of logotypes, the development of state symbols and navigation systems, as well as exceptional examples of graphic design from the era of audiovisual media. The exhibition, curated by Filip Blažek, Linda Kudrnovská and David Korecký, is the part of the multi-genre project Identity – the story of Czech graphic design (www.projektidentita.cz), which includes a TV series broadcast in January and February 2024 on Czech Television, a forthcoming feature film on graphic design, which will be released in Czech cinemas on 10 October, and a book of the same name, which was published to accompany the exhibition and is also a monograph on graphic design. The exhibition is divided into three floors thematically focused on public space, shared expe-riences and the private world. Iconic works will be highlighted through special labels with arrows to ensure that no visitor misses key exhibits. In accompanying texts, visitors may learn about the broader cultural, historical and political context of the exhibited artefacts, i.e. how graphic design influences society and vice versa.

Klasifikace

  • Druh

    E<sub>nekrit</sub> - Výstava

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha (Museum Kampa)

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    200

  • Počet zahraničních účastníků

    5

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce