Czech Book Culture in the Early 20th Century
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F24%3AN0000100" target="_blank" >RIV/60461071:_____/24:N0000100 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech Book Culture in the Early 20th Century
Popis výsledku v původním jazyce
The text deals with the development of Czech book culture from the beginning of the 20th century to the present day. It analyzes changes in the artistic conception of books, the role of artists and publishers, and the influence of contemporary ideologies and technologies. Special attention is paid to the First Republic period, which represents one of the peaks of Czech book production.
Název v anglickém jazyce
Czech Book Culture in the Early 20th Century
Popis výsledku anglicky
The text deals with the development of Czech book culture from the beginning of the 20th century to the present day. It analyzes changes in the artistic conception of books, the role of artists and publishers, and the influence of contemporary ideologies and technologies. Special attention is paid to the First Republic period, which represents one of the peaks of Czech book production.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Identity: The Story of Czech Graphic Design
ISBN
9788076375451
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
226–231
Počet stran knihy
324
Název nakladatele
Paseka
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—