Alternativní anody pro přímé methanolové články
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22310%2F04%3A00012300" target="_blank" >RIV/60461373:22310/04:00012300 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Alternative anodes for direct methanol fuel cells
Popis výsledku v původním jazyce
Proton exchange membrane type fuel cells (PEMFC) are potentially an efficient and ecologically friendly power source of the future. Especially a PEMFC based on the methanol oxidation reaction (MOR) is proposed as suitable for supplying portable devices [1]. The present drawbacks of the methanol PEMFC are the low degree of utilization of the catalyst and its poor resistivity to poisoning by carbon monoxide and other byproducts [2]. These two facts inflate the total price because the catalyst is usually based on platinum metals and their alloys.The design of the catalyst layer is of key importance. The layer must enable the fuel to reach the metal particles and be able to conduct the protons and electrons that have been generated, this means to exhibit ionic and electronic conductivity. The present design of the catalyst layer is usually based on a carbon-black supported catalyst impregnated with Nafion, but the problem of three-phase contact often arises (Fig. 1).The use of conducting p
Název v anglickém jazyce
Alternative anodes for direct methanol fuel cells
Popis výsledku anglicky
Proton exchange membrane type fuel cells (PEMFC) are potentially an efficient and ecologically friendly power source of the future. Especially a PEMFC based on the methanol oxidation reaction (MOR) is proposed as suitable for supplying portable devices [1]. The present drawbacks of the methanol PEMFC are the low degree of utilization of the catalyst and its poor resistivity to poisoning by carbon monoxide and other byproducts [2]. These two facts inflate the total price because the catalyst is usually based on platinum metals and their alloys.The design of the catalyst layer is of key importance. The layer must enable the fuel to reach the metal particles and be able to conduct the protons and electrons that have been generated, this means to exhibit ionic and electronic conductivity. The present design of the catalyst layer is usually based on a carbon-black supported catalyst impregnated with Nafion, but the problem of three-phase contact often arises (Fig. 1).The use of conducting p
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
CG - Elektrochemie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA104%2F02%2F0664" target="_blank" >GA104/02/0664: Studie alternativních anod pro nízkoteplotní palivové články na bázi vodivých polymerů modifikovaných platinou</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advanced Batteries and Accumulators
ISBN
80-214-2623-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
73
Název nakladatele
Fakulty of Electrical Engineering, University of Technology, Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
16. 6. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—