Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Crude Oil Corrosion Fatigue of L485MB Pipeline Steel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22310%2F15%3A43900857" target="_blank" >RIV/60461373:22310/15:43900857 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68378297:_____/15:00441841

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4029659" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/1.4029659</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4029659" target="_blank" >10.1115/1.4029659</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Crude Oil Corrosion Fatigue of L485MB Pipeline Steel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An investigation was made into the fatigue properties/ of L485MB (X70) pipeline steel after 13 yr of exploitation as a crude oil pipeline material. Fatigue tests in zerototension loading were carried out (i) in air, (ii) in crude oil, (iii) in a mixtureof crude oil with rainwater, and (iv) in water separated from the crude oil phase. The aim of the investigation was to assess the degree of degradation of the fatigue properties of this steel due to the action of environments typical for crude oil processing and transport. The results are not directly comparable to any corrosion fatigue experienced by the crude oil pipeline, since the strain rate for the tests was higher by an order of five than the strain rate observed in typical loading cycles. The results showed that crude oil and a mixture of crude oil with rainwater had no aggressive effect on the steel in the sense of reducing its fatigue characteristics, while the separated water had an aggressive effect.

  • Název v anglickém jazyce

    Crude Oil Corrosion Fatigue of L485MB Pipeline Steel

  • Popis výsledku anglicky

    An investigation was made into the fatigue properties/ of L485MB (X70) pipeline steel after 13 yr of exploitation as a crude oil pipeline material. Fatigue tests in zerototension loading were carried out (i) in air, (ii) in crude oil, (iii) in a mixtureof crude oil with rainwater, and (iv) in water separated from the crude oil phase. The aim of the investigation was to assess the degree of degradation of the fatigue properties of this steel due to the action of environments typical for crude oil processing and transport. The results are not directly comparable to any corrosion fatigue experienced by the crude oil pipeline, since the strain rate for the tests was higher by an order of five than the strain rate observed in typical loading cycles. The results showed that crude oil and a mixture of crude oil with rainwater had no aggressive effect on the steel in the sense of reducing its fatigue characteristics, while the separated water had an aggressive effect.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JK - Koroze a povrchové úpravy materiálu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE02000162" target="_blank" >TE02000162: Centrum pokročilých materiálů a technologií pro ochranu a zvýšení bezpečnosti</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Pressure Vessel Technology

  • ISSN

    0094-9930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    137

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

    000360591300011

  • EID výsledku v databázi Scopus