Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adsorpční sušení a čištění zemního plynu pro pohon motorových vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F09%3A00022696" target="_blank" >RIV/60461373:22320/09:00022696 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Adsorpční sušení a čištění zemního plynu pro pohon motorových vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zemní plyn obsahuje kromě metanu také řadu dalších hořlavých (především vyšší uhlovodíky) i nehořlavých složek (především dusík, CO2, vodní páru), z nichž některé mohou působit za určitých situací problémy. Pro použití v motorových vozidlech se zemní plyn stlačuje na tlak kolem 25 MPa250 bar. Stlačením plynu dojde ke zvýšení parciálního tlaku všech složek, z nichž některé mohou dosáhnout tlaku sytých par a začnou se z plynu vylučovat v podobě kondenzátu. Týká se to především vodní páry, metanolu a některých vyšších uhlovodíků, které mohou být přítomny v zemním plynu. Abychom se vyhnuli problémům při použití CNG v dopravě, je nutné stlačený plyn pro pohon motorových vozidel před použitím vyčistit.

  • Název v anglickém jazyce

    Drying and purification natural gas for motor vehicles using adsorption

  • Popis výsledku anglicky

    Natural gas contains, in addition to methane a number of other flammable (particularly higher hydrocarbons) and non-flammable (particularly nitrogen, CO2 and water vapour) components. Some of them can cause problems under certain conditions. For use as CNG in motor vehicles, natural gas is compressed to a pressure of about 25 MPa. The pressure of all components is increased due to the compression of the gas. In addition, some of these components can even reach the pressure of saturated vapour and beginto condense from the gas. This is particularly true for water vapour, methanol and some higher hydrocarbons that may be present in natural gas. CNG therefore has to be cleaned before it is used in engines of motor vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Plyn

  • ISSN

    0032-1761

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus