Vliv snížení konce destilace suroviny na její hydrorafinaci a vlastnosti motorové nafty.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F12%3A43894461" target="_blank" >RIV/60461373:22320/12:43894461 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60461373:22810/12:43894461
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv snížení konce destilace suroviny na její hydrorafinaci a vlastnosti motorové nafty.
Popis výsledku v původním jazyce
Práce se zabývá porovnáním hydrorafinace běžné suroviny na výrobu motorové nafty, a suroviny ochuzené rektifikací o cca 5 % obj. látek s teplotou varu z konce jejího destilačního rozmezí. Upravená surovina byla zbavena většiny benzothiofenů s jedenácti avíce uhlíky v alkylsubstituentech, dibenzothiofenů se čtyřmi a více uhlíky v alkylsubstituentech, téměř všech benzonaftothiofenů, části polyaromatických uhlovodíků a polárních látek, a části sloučenin obsahujících dusík. Obě suroviny byly podrobeny katalytické hydrorafinaci za stejných reakčních podmínek. V souladu s rozdílnými vlastnostmi surovin měl stabilizovaný produkt hydrorafinace upravené suroviny nižší konec destilace a menší obsahy síry a dusíku. Ostatní vlastnosti produktů hydrorafinace obousurovin se příliš nelišily. Převážná část síry, která byla identifikována v produktech hydrodesulfurace obou surovin, byla vázána ve formě dibenzothiofenů se dvěma a více atomy uhlíku v alkylsubstituentech.
Název v anglickém jazyce
Effect of lowering feedstock 95% boiling point on hydrodesulphurisation efficiency and properties of diesel fuel.
Popis výsledku anglicky
The work deals with the comparison of hydrodesulphurization of common feedstock for the production of diesel fuel and the same feedstock whose heavy end (5 % vol.) was cut off by distillation. In this way most of benzothiophenes with eleven or more carbons in alkyl substituents, dibenzothiophenes with four or more carbons in alkyl substituents, almost all benzonaphthothiophenes were removed. Part of polyaromatic hydrocarbons and nitrogen-containing compounds was also removed. Both raw materials were subjected to deep catalytic hydrodesulfurization under the same reaction conditions. Lowering final boiling point of feedstock resulted in lower 95 % boiling point of hydrodesulphurization product, a slightly lower content of sulphur and nitrogen, and better filterability. Most of the sulfur, which was identified in both products of hydrodesulfurization, was bound in the form of dibenzothiophenes with two or more carbon atoms in alkyl substituents.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paliva
ISSN
1804-2058
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
48-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—