Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emise z motorových vozidel - porovnání současných evropských modelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F14%3A43898456" target="_blank" >RIV/60461373:22320/14:43898456 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Emise z motorových vozidel - porovnání současných evropských modelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vliv mobilních emisních zdrojů na kvalitu ovzduší se v současné době určuje s využitím matematických modelů založených na použití emisních faktorů jednotlivých znečišťujících látek, údajů o zastoupení jednotlivých typů vozidel a morfologických charakteristik dopravních komunikací. Aktuální emisní faktory vybraného souboru znečišťujících látek lze nahradit jejich odhady získanými z různých zdrojů. Jedním z nich jsou hodno-ty evropských emisních standardů určených směrnicemi EU pro jednotlivé typy vozidela časová období, které jsou známé pod označením EURO I a VI. Dalším jsou výsledky získané aplikací volně prodejných matematických modelů, kterými jsou například v Evropě používané MEFA 06 (CZ), HBEFA 3.1 (CH, D, A, N aj.) nebo MOBILE 6.2 (US). V příspěvku jsou diskutovány výsledky výpočtu emisních faktorů vybraného souboru znečišťujících látek s použitím dvojice matematických modelů MEFA 06 a HBEFA 3.1 pro hlavní druhy vozidel ve dvou extrémních dopravních situacích v rámci České republ

  • Název v anglickém jazyce

    Emissions from vehicles - comparison of current european models

  • Popis výsledku anglicky

    Effect of mobile source of pollution onto the ambi-ent air quality is currently estimated using mathematical models. Those models are based on the use of emission factors for various pollutants incidence of different types of vehicles and morphology of traffic routes. Ac-tual emission factors are replaced by various estimates e.g. limit values given by European directives for differ-ent vehicles and years (standards EURO I to VI). An-other source of those factors are results of simulation models used inEurope, e.g. MEFA 06 (CZ) or HBEFA 3.1 (CH, D, A, N), or in USA (MOVES, MOBILE6.2). Result of those simulated emissions factors for ex-treme cases in Czech Republic using European models are discussed. Used models, i.e. MEFA 06 a HBEFA 3.1, provide different estimates.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paliva

  • ISSN

    1804-2058

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    24-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus