Je možno vytvořit multifunkční jednotku spojením elektro-membránového reaktoru a palivového článku?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F06%3A00016710" target="_blank" >RIV/60461373:22340/06:00016710 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Can be a fuel cell stack and an enzyme electro-membrane reactor combined to a multi-functional unit?
Popis výsledku v původním jazyce
First results of an attempt to integrate an electro-membrane enzyme reactor with a fuel-cell stack in order to construct a multi-functional unit are presented. The experimental fuel-cell stack consists of nine single polymer electrolyte embrane fuel cells (with active cross-sectional area of 26 cm2) consuming pure humidified hydrogen as the fuel. The stack is designed to deliver steady electric power of 30 W (stack voltage of about 6 V at current of about 5 A). The electro-membrane enzyme reactor is composed of five flat-shaped compartments: the cathode and the anode compartments, two reactant stream compartments and the gel slab compartment. The active area of all the compartments is 9 cm2. The operating curves (current-voltage and power-current curves) of both sub-units and their dynamical behaviours have been measured over a wide range of operating conditions. A comparison of the operating curves of the fuel-cell stack and of the electro-membrane reactor confirmed that these subunit
Název v anglickém jazyce
Can be a fuel cell stack and an enzyme electro-membrane reactor combined to a multi-functional unit?
Popis výsledku anglicky
First results of an attempt to integrate an electro-membrane enzyme reactor with a fuel-cell stack in order to construct a multi-functional unit are presented. The experimental fuel-cell stack consists of nine single polymer electrolyte embrane fuel cells (with active cross-sectional area of 26 cm2) consuming pure humidified hydrogen as the fuel. The stack is designed to deliver steady electric power of 30 W (stack voltage of about 6 V at current of about 5 A). The electro-membrane enzyme reactor is composed of five flat-shaped compartments: the cathode and the anode compartments, two reactant stream compartments and the gel slab compartment. The active area of all the compartments is 9 cm2. The operating curves (current-voltage and power-current curves) of both sub-units and their dynamical behaviours have been measured over a wide range of operating conditions. A comparison of the operating curves of the fuel-cell stack and of the electro-membrane reactor confirmed that these subunit
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Catalysis Today
ISSN
0920-5861
e-ISSN
—
Svazek periodika
118
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
104-112
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—