Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chemical Process Simulation in Education at Prague Institute of Chemical Technology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F09%3A00022056" target="_blank" >RIV/60461373:22340/09:00022056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chemical Process Simulation in Education at Prague Institute of Chemical Technology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analysis and design of chemical technological processes is faster and more effective when using simulations. That is why knowledge of chemical process simulation is an important part of study at Prague Institute of Chemical Technology. The Computer Assisted Process Simulation course is relatively popular among students. But it does not mean that its teaching is without problems. In this contribution some experience in teaching of Computer Aided Process Simulation is introduced. Some difficulties associated with the bidirectional flow of information, with the simulation of recycle systems and with the use of subflowsheets are described and illustrated with examples.

  • Název v anglickém jazyce

    Chemical Process Simulation in Education at Prague Institute of Chemical Technology

  • Popis výsledku anglicky

    Analysis and design of chemical technological processes is faster and more effective when using simulations. That is why knowledge of chemical process simulation is an important part of study at Prague Institute of Chemical Technology. The Computer Assisted Process Simulation course is relatively popular among students. But it does not mean that its teaching is without problems. In this contribution some experience in teaching of Computer Aided Process Simulation is introduced. Some difficulties associated with the bidirectional flow of information, with the simulation of recycle systems and with the use of subflowsheets are described and illustrated with examples.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings 43rd International Conference Modelling and Simulation Systems MOSIS 2009

  • ISBN

    978-80-86840-45-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MARQ., Jan Štefan

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    7. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku