NOx adsorption and desorption on passive adsorber used in automotive industry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00022886" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00022886 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
NOx adsorption and desorption on passive adsorber used in automotive industry
Popis výsledku v původním jazyce
Use of passive NOx adsorber located downstream the conventional deNOx catalyst is one of the proposed methods for eliminating cold-start emissions. The passive NOx adsorber is supposed to adsorb NOx at low temperatures (cold-start), which are then released at higher temperatures when adsorber is heated during the driving cycle. Therefore our attention was focused on the NOx adsorption and desorption experiments performed with the industrial sample of the PNA to study the influence of various compositionof inlet gas mixture (NO2/NOx ratio, absence/presence of reducing agents) at different temperatures. The experimental results were used to calculate the effective NOx storage capacities and kinetic parameters of the mathematical model developed in previous years in our laboratory.
Název v anglickém jazyce
NOx adsorption and desorption on passive adsorber used in automotive industry
Popis výsledku anglicky
Use of passive NOx adsorber located downstream the conventional deNOx catalyst is one of the proposed methods for eliminating cold-start emissions. The passive NOx adsorber is supposed to adsorb NOx at low temperatures (cold-start), which are then released at higher temperatures when adsorber is heated during the driving cycle. Therefore our attention was focused on the NOx adsorption and desorption experiments performed with the industrial sample of the PNA to study the influence of various compositionof inlet gas mixture (NO2/NOx ratio, absence/presence of reducing agents) at different temperatures. The experimental results were used to calculate the effective NOx storage capacities and kinetic parameters of the mathematical model developed in previous years in our laboratory.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD104%2F08%2FH055" target="_blank" >GD104/08/H055: Transportní a reakční procesy v komplexních vícefázových systémech</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Reakční a transportní jevy IV
ISBN
978-80-7080-761-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
VŠCHT Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Litomyšl
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—